Massa győzött, Hamilton vezeti a vb-t - F1VILÁG.HU

Massa győzött, Hamilton vezeti a vb-t

HIRDETÉS

A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa fantasztikus vezetést bemutatva rajt-cél győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjon. A második helyen a McLaren újonca, Lewis Hamilton végzett, aki átvette a vezetést a világbajnokságban, míg a harmadik Alonso lett.

A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa fantasztikus vezetést bemutatva rajt-cél győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjon. A második helyen a McLaren újonca, Lewis Hamilton végzett, aki átvette a vezetést a világbajnokságban, míg a harmadik Alonso lett.

Még el sem rajtolt a mezőny, ám a sárga zászlók megjelentek a boxutca falán. A Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli ugyan a fantasztikusnak mondható hatodik helyet szerezte meg a tegnapi időmérő edzésen, a rajtrácson állva lefulladt az autója, így meg kellett ismételni a rajtot.

Miközben a többiek teljesítettek még egy felvezető kört, Trulli beállt a boxba, ahol újraindították az autóját. A Toyota olasz sofőrje a boxutcából várta a Spanyol Nagydíj rajtját.

A pole pozícióból induló Felipe Massa egy kissé beragadt, így a hazaiak nagy kedvence, Fernando Alonso a célegyenes végén, a külső íven megérkezett a brazil mellé, aki folyamatosan az ideális íven tartotta autóját, így a kétszeres világbajnok a poros ívre kényszerült, ahol lecsúszott az ívről, és a kavicságyon átszáguldva visszacsúszott a negyedik helyre. Hamilton szokásához híven fantasztikusan rajtolt, és az első kanyarban megelőzte a harmadik helyről rajtoló Raikkönent.

A mezőny hátsó régiójában a Williams osztrák versenyzője, Alexander Wurz hátulról eltalálta Ralf Schumacher autóját. Wurz autójának első vezetőszárnya leszakadt, miközben Ralf is beállt a boxba a szerelői közé. A Toyota német pilótája a mezőny végén folytatta tovább a körözést, miközben Wurz számára itt fejeződött be a futam.

Azt követően, hogy a szombati időmérő edzésen is megadta magát autója, Mark Webber számára már a nyolcadik körben befejeződött a küzdelem az RB3-as meghibásodása miatt. Jarno Trulli versenye sem tartott tovább, az olasz is a nyolcadik körben fejezte be a száguldást. A Toyota olasz versenyzőjének már a rajtnál gondjai voltak a benzinnyomással, és a rádióbeszélgetésekből is tudni lehetett, nem fog sokáig tartani számára a vasárnapi küzdelem.

A Ferrari harmadik helyen autózó versenyzője, Kimi Raikkönen autója a kilencedik körben vészesen lelassult, és éppen hogy csak be tudta hozni autóját a boxba. A finn sofőr orral előre beállt a garázsba, és feladta a küzdelmet.

A tizenötödik körnél járva Felipe Massa már 8 másodperccel vezetett a második helyen autózó Lewis Hamilton előtt, akit 5 másodperccel lemaradva a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso követett a harmadik pozícióban. A negyedik, ötödik helyen a BMW Sauber duója autózott, míg a pontszerzők sorát David Coulthard, Heikki Kovalainen, és Nico Rosberg zárta.

A boxkiállások első körét az élen autózó Felipe Massa kezdte meg a tizenkilencedik körben. A brazil versenyző autója látványosan meggyulladt, ugyanis egy kevés üzemanyag került a forró karosszériára, amely lángra kapott. A Ferrari pilótája egy pillanatra elvette a gázt, majd tovább folytatta a száguldást.

Pár pillanattal később, szintén a tizenkilencedik körben Fernando Alonso is kiállt tankolni. Ezzel a McLaren brit pilótája, Lewis Hamilton átvette a vezetést, aki mint kiderült, jóval több üzemanyaggal teljesítette a szombati időmérő edzést, mint riválisai.

Hirdetés

A McLaren újonca, Hamilton két körrel később a huszonegyedik körben állt ki tankolni. A brit pilóta ugyan faragott a hátrányából, Massa mögött folytatta tovább a körözést. Időközben Heidfeld átvette a vezetést, ám a BMW német versenyzője egy körrel később kiállt a szerelői közé, ahol komoly kalamajkát okozott. A nyalókás ember korán adott zöld jelzést Heidfeldnek, még mielőtt a jobb első kerékanya felkerült volna a tengelyre. A német versenyző szép lassan komótosan, kerekére vigyázva egy körrel később visszatért szerelői közé, ahol megkapta a hiányzó kerékanyát. A BMW sofőrje ezzel a bakival visszacsúszott a tizenharmadik helyre.

A boxkiállások első körét követően Felipe Massa több mint 10 másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit nem kevesebb, mint tizenegy másodperces hátrányban a hazaiak nagy kedvence, Fernando Alonso követett a harmadik pozícióban, aki a többiektől eltérően kemény keverékű abroncsokat kapott, ami miatt a BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica két másodpercre megközelítette a spanyolt. Kubica mögött hat másodperccel lemaradva David Coulthard száguldott a Red Bullal, akit 3 tized másodperces távolságból, Heikki Kovalainen követett a Renault-val. A pontszerzők sorát Nico Roebsrg, és a hondás Rubens Barrichello zárta.

A Renault finn versenyzője, Heikki Koveleinen egy előre hozott második kiállással operált. A 31 körben ismét lágy gumikat kapott, ekkor tehát már tudni lehetett, hogy három kiállással számolt nála a Renault. Heikki az új gumikkal 1:22-es időket autózva a mezőny leggyorsabbja volt több körön keresztül, ám három kiállásos stratégiája miatt visszacsúszott a hetedik helyre.

Felipe Massa a 42. körben teljesítette utolsó kiállását. A Ferrari brazil versenyzője megkapta a kemény keverékű abroncsokat, és Hamilton mögött a második helyen folytatta tovább a körözést. A McLaren brit versenyzője átvette a vezetést, azonban négy körrel később ő is kiállt szerelői közé, és csapattársa, Alonso mögött folytatta tovább a körözést, akinek még hátra volt egy kiállása. A spanyol pilóta a 48. körben megkapta a lágy keverékeket, és márkatársa, Hamilton mögött a harmadik helyre állt vissza.

Időközben Ralf Schumacher technikai probléma miatt kiesett, majd Heidfeld is feladta a küzdelmet.

Az utolsó körökre is maradt némi izgalom. A Renault csúnyán elszúrta Fisichella taktikáját, kevés üzemanyagot töltött az olasz autójába, így a római születésű versenyzőnek hat körrel a futam vége előtt ki kellett állnia tankolni. Bár keményen hajtott, Takuma Szato a Super Agurival hajszállal ugyan, de elment a Renault pilótája mellett, és felugrott a nyolcadik helyre, mellyel a kiscsapat történetében először volt esélye a pontszerzésre.

Az élen nem változott a sorrend, Massa tartotta vezető helyét Hamiltonnal szemben, és Alonsón hiába volt lágy keverékű abroncs, nem tudott közelebb kerülni csapattársához. Bár David Coulthard fantasztikusan teljesített, és tartotta a Red Bullt az ötödik helyen, a skót versenyzőnek elveszett a harmadik sebességi fokozata, így a mögötte autózó Nico Rosberg rohamosan zárkózott fel mögé.

Felipe Massa zsinórban második versenyét nyerte meg az idei évben, míg mögött a McLaren duója, Leiws Hamilton – aki átvette a vezetést a világbajnokságban – és Fernando Alonso futott be a célba. A negyedik pozícióban Robert Kubica jóvoltából ismét egy BMW Sauber végzett. David Coulthard hihetetlen keményen hajtott, és remek taktikát bemutatva, a hibás váltóval behozta autóját az ötödik helyre. A pontszerzők sorát Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, és Takuma Szato zárta, aki megszerezte a Super Aguri első világbajnoki pontját a világbajnokságban.

Spanyol Nagydíj – Végeredmény:

Poz Pilóta Csapat Idő

01. Massa Ferrari (B) 1h31:36.230
02. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 6.790
03. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 17.456
04. Kubica BMW Sauber (B) + 31.615
05. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 58.331
06. Rosberg Williams-Toyota (B) + 59.538
07. Kovalainen Renault (B) + 1:02.128
08. Szato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
09. Fisichella Renault (B) + 1 kör
10. Barrichello Honda (B) + 1 kör
11. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
12. Button Honda (B) + 1 kör
13. Sutil Spyker-Ferrari (B) + 2 kör
14. Albers Spyker-Ferrari (B) + 2 kör

Leggyorsabb kör: Massa, 1:22.680

Kiesők:
Pilóta Csapat Kör
Heidfeld BMW Sauber (B) 48
R.Schumacher Toyota (B) 46
Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 21
Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 11
Raikkonen Ferrari (B) 11
Trulli Toyota (B) 10
Webber Red Bull-Renault (B) 9
Wurz Williams-Toyota (B) 4

Az eredmények nem hivatalosak

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!