Már a következő szezonban, tehát 2017-ben be kell vezetni a fejvédő keretet a Forma-1-ben – ezt mondja Felipe Massa, aki elárulta azt is, a Red Bull által megálmodott verzió annyira nem győzte meg őt.
Már a következő szezonban, tehát 2017-ben be kell vezetni a fejvédő keretet a Forma-1-ben – ezt mondja Felipe Massa, aki elárulta azt is, a Red Bull által megálmodott verzió annyira nem győzte meg őt.
A Williams versenyzője nem érti azokat a versenyzőket, akik a Ferrari által Barcelonában kipróbált úgynevezett ’Halo’ ellen szólaltak fel, szerinte ugyanis a mai F1-es versenyzőknek „nem kell királynak lenniük”.
„Nagy támogatója vagyok a biztonságnak” – mondta a brazil. „Ha életet tudunk menteni, vagy megóvhatjuk a versenyzőket attól, hogy megsérüljenek egy balesetben, akkor támogatom a bevezetését.”
„Nem hinném, hogy kockáztatnunk kell az életünket azért, hogy az F1-ben versenyezzünk, vagy, hogy jó dolog az, ha az ember veszélyben van. Ezért is támogatom a biztonság folyamatos javítását. Legyen az a ’Halo’, vagy legyen bármi… Én egy barátot [Jules Bianchit] veszítettem el az F1-ben.”
„Nem tudom, hogy a ’halo’ megmentette-e volna az életét, nem vagyok biztos benne, de nem szeretném, hogy hasonló dolgok újra megtörténjenek. Ha segít a dolog, támogatom.”
„Én nem akarok király lenni, nem akarom azt mondani, hogy ’nekem nem kell ez, én még sisak nélkül is versenyeznék, én vagyok a király’. Én nem ilyen vagyok. Egyszerűen szeretném, ha javulna a biztonság.”
Arra a kérdésre, hogy a ’Halo’ segített-e volna neki 2009-es magyarországi baleseténél, Massa így felelt: „Azt gondolom, ha az a rugó valamit még eltalált volna előtte, akkor jóval kisebb lett volna a becsapódás mértéke. Persze az egész attól függ, milyen típusú balesete van az embernek.”
A Williams versenyzője hozzátette, a Red Bull által favorizált és kifejlesztett megoldást nem tartja olyan meggyőzőnek.
„Azon képek alapján, amiket a Red Bull megoldásáról láttam, a látást talán még jobban akadályozná. Ha a biztonság szempontjából jobb, és használnunk kell, ám legyen, de szerintem inkább olyan megoldást kellene használni, amely a kilátásban nem akadályozza a versenyzőket.”
„Ráadásul ott van a szélvédő előtte – mi lesz így a hűtéssel, illetve számos más dologgal? Meg kell értenünk, hogyan is működne a dolog.”