Friss hírek

Massáé a pole Barcelonában

A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa fantasztikus vezetés bemutatva elorrozta az első rajtkockából való indulás jogát a hazai szeneket képviselő Fernando Alonsótól, akinek be kellett érnie a második hellyel. Raikkönen a harmadik, Hamilton a negyedik helyről rajtolhat.

A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa fantasztikus vezetés bemutatva elorrozta az első rajtkockából való indulás jogát a hazai szeneket képviselő Fernando Alonsótól, akinek be kellett érnie a második hellyel. Raikkönen a harmadik, Hamilton a negyedik helyről rajtolhat.

Első etap

Ahogy az lenni szokott, a két Toyota versenyző kezdte meg a Spanyol Nagydíj időmérő edzésének első etapját. Nem sokkal később a többiek is megszállták a pályát. Az edzés feléig a Red Bull Racing skótja, David Coulthard állt az élen, azonban jött Kovalainen a Renault-val, aki az élre ugrott, ám nem örülhetett sokáig, mert a Super Aguri brit titánja, Anthony Davidson 1:22.353-as idejével átvette tőle a vezetést.

Az élmenők közül elsőként a McLaren újonca, Lewis Hamilton hajtott ki a pályára. A brit sofőr semmit nem bízott a véletlenre, és a hétvége addigi legjobb idejével toronymagasan átvette a vezetést. Közben a BMW Sauber németje, Nick Heidfeld felugrott Hamilton mögé a második helyre. A Ferrari duója is kimerészkedett. Elsőként Kimi Raikkönen futotta meg gyorskörét, mellyel felugrott Heidfeld mögé a harmadik helyre, majd jött Massa, aki csúnyán elfékezte magát az egyik kanyarban, ám ennek ellenére alig maradt el Hamilton idejétől, és magabiztosan felugrott a második helyre.

Giancarlo Fisichella meglepő módom csak az utolsó három percre hajtott ki a pályára. A Renault olasz versenyzője nem futott jó időt, de bebiztosította helyét a második körbe, miközben csapattársa, Heikki Kovalainen lágy keverékekkel végül felugrott a kilencedik helyre. Annak ellenére, hogy David Coulthard remekül versenyzett, a Red Bull nem lehetett felhőtlenül boldog, ugyanis Mark Webber autója vélhetően meghibásodott, így az ausztrál versenyző már nem tudott javítani.

Az utolsó pillanatokra is maradt némi izgalom. A Toyota és a Honda versenyzői keményen küzdöttek a továbbjutásért. A hatalmas csatából végül Ralf Schumacher jött ki a legrosszabbul, aki tizenhatodikként már az első tizenöt perces tréning végén búcsúzott.

Az első etapot követően a kiesők sora: Ralf Schumacher, Alexander Wurz, Mark Webber, Adrian Sutil, Christijan Albers, és Scott Speed.

Második etap

Az első etaphoz hasonlóan a Toyota még talpon maradt versenyzője, Jarno Trulli kezdte meg a körözést, akit az első tizenöt percben remeklő Anthony Davidson a Super Agurival, illetve a Red Bull Racing skótja, David Coulthard követett a sorban.

Az edzés felénél járva a Renault duója is pályára gördült. Kovalainen 1:21.623-as idejével átvette a vezetést, majd jött Fisichella, aki Coulthard mögé, a harmadik helyre ugrott. Eközben a Super Aguri versenyzői szolgáltatták a szenzációt. Először Davidson csúszott ki, majd tért vissza a pályára, majd csapattársa, Takuma Szato alatt megadta magát az SA07-es modell, így a japán pilótának fel kellett adnia a küzdelmet.

Az élmenők közül elsőként a McLaren újonca, Lewis Hamilton kezdte meg gyorskörét. A brit pilóta lágy keverékekkel gördült pályára, és a hétvége alatt először, befért 1:21 alá, és 1:20.713-as idejével átvette a vezetést. A Ferrarik is kimerészkedtek. Elsőként Raikkönen haladt át a célvonalon, és 1:20.741-es idejével nem sokkal lemaradva Hamilton mögött, felugrott a második helyre. Massa azonban semmit nem bízott a véletlenre, és 1:20.597-es idejével toronymagasan átvette a vezetést.

Időközben a BMW versenyzői is megfutották gyorsköreiket, Heidfeld lágy keverékekkel a negyedik, Kubica pedig a keményebb specifikációval futva a hetedik helyen tanyázott. Három perccel a tréning vége előtt a hazaiak nagy kedvencén, Fernando Alonsón volt a világ szeme, aki ugyan remekül ment, 1:20.797-es idejével “csak” Heidfeld elé a negyedik helyig jutott.

Davidson ismét kavicságyba repítette a Super Agurit, aki egyetlen mért kört sem futott a második etapban. A második tizenöt perc után a két Honda kiesett, míg a Renault duója éppen, hogy csak befért az utolsó körbe.

A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Nico Rosberg, Rubens Barrichello, Takuma Szato, Jenson Button, Anthony Davidson, és Vitantonio Liuzzi.

Harmadik etap

Ahogy az lenni szokott, az utolsó tizenöt perces tréning első fele az üzemanyag fogyasztásról szólt. Az első percekben Hamilton és Raikkönen keményen harcolt az első helyért, azonban a Ferrari finnje – valószínűleg a csapat utasítására – feladta a csatát, és visszaállt a McLaren britje mögé.

Az edzés felénél járva szinte a BMW Sauber versenyzőit leszámítva – akik kemény keverékeken maradtak – mindenki kiállt a boxba lágy keverékű abroncsokért. Az első figyelemreméltó időt Hamilton futotta, aki 1:22.231-es idejével átvette a vezetést, ám nem örülhetett sokáig, mert jött a Ferrari duója, Raikkönen és Massa, akik azonnal az élre álltak.

A hazaiak nagy kedvence, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso semmit sem bízott a véletlenre, a spanyol 1:21.661-es idejével első gyorskörén azonnal az élre ugrott Raikkönen elé.

A döntés azonban ismét az utolsó percre maradt. A csapat kivétel nélkül kiálltak a boxba új gumikért, hogy egy utolsó hajrát indítsanak a pole pozícióért. Elsőként Lewis Hamilotn érkezett a célegyenesben, aki javított idején, ám csak a második helyig jutott, amit nem sokkal később a negyedik pozícióra kellett cserélnie, mert jött Raikkönen, aki ugyan nem tudta megelőzni Alonsót, mégis bekerült a brit pilóta elé.

Már csak Massa és Alonso voltak gyorskörön. A Ferrari brazilja, az utolsó etapban fantasztikus időt produkált, és 1:21.421-es idejével átvette a vezetést, amit Alonsó már csak megközelíteni tudott, így 3 századmásodperces hátránnyal meg kellett elégednie a második hellyel.

A holnapi versenyt tehát a Ferrari brazilja, Felipe Massa kezdheti majd meg az első rajtkockából, a hazaiak nagy kedvence Fernando Alonso mellől. A második sorban Raikkönen és Hamilton foglalnak majd helyet, míg mögöttük Robert Rubica és Jarno Trulli várhatja a rajtot.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!