A flexibilis szárnyak folyamatosan vissza-visszatérő témát szolgáltatnak a száguldó cirkuszban, az elmúlt idény során a például a Mercedesnek és a Red Bullnak is viszonylag komoly ügye keletkezett ezen a téren.
A májusi Spanyol Nagydíjat követően a Mercedes volt elégedetlen a Red Bull hajlékony hátsó szárnyával, így a franciaországi versenyhétvégétől kezdve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szakemberei szigorúbb terheléses teszteket alkalmaztak.
A világbajnokság vége felé aztán fordult a kocka, és a Red Bull panaszkodott a Mercedes hátsó szárnyaira, szerintük ugyanis egyértelmű volt, hogy a rivális csapat kijátszotta a szabályokat.
2022-re jelentősen átalakulnak a technikai szabályok a Forma-1-ben, így a versenyautók is gyökeresen megváltoznak, az aerodinamikai leszorítóerő helyett pedig nagyobb hangsúly kerül a talajhatásra.
A McLaren technikai igazgatója, James Key ugyanakkor úgy látja, a csapatok továbbra is megpróbálhatnak trükközni a szárnyak hajlékonyságával – habár a szabályok miatt nehezebb dolguk lesz.
„Néhány teszt szigorúbb lett – például a hátsó szárnyak terheléses tesztje. És néhány dolgot, ami előfordult 2021-ben, átmentettek 2022-re is, és úgy hiszem, nagyobb figyelmet szentelnek most ennek a területnek” – mondta a szakember.
„Az első szárny 2022-ben elég méretes lesz, ugyanakkor elég szigorú iránymutatások vonatkoznak rá a merevségüket illetően. Mégis azt gondolom, lesz néhány trükk – viszont szerintem nem lesz olyan egyszerű kiaknázni. Van pár különböző komponens az autón, aminek lehet bizonyos szintű merevsége, és amiket legálisan ki lehet aknázni – szóval 2022-ben új dolgokkal lehet játszadozni.”
„Meggyőződésem, hogy lesznek belőle bizonyos fokú problémák, de nem olyasvalami ez, amire nem figyelnek oda a csapatok és az FIA. Elég világos területről beszélünk, és nagyon odafigyelünk arra, hogy a következő idényben megfelelően szabályozzuk.”