A Red Bull a 2022-es idénytől kezdődően már saját maga gyártja le F1-es erőforrásait a Hondától megvásárolt motortervek alapján, 2025-től pedig már teljesen saját aggregátokat építhet újonnan épülő Milton Keynes-i motorközpontjában.
A Red Bull 2004-ben a Jaguar csapatának felvásárlásával érkezett meg az F1-be, a bemutatkozás óta pedig ez lesz a legnagyobb projekt, amibe belevág a száguldó cirkuszban.
A McLaren főnöke, Zak Brown szerint a lépés egyáltalán nem kockázatmentes az energiaital-gyárosok számára.
„Azt gondolom, nagyon-nagyon bátor a döntésük” – mondta a szakember Portugáliában. „Véleményem szerint feszültséggel teli lehet a dolog. A Red Bull egy nagyszerű versenycsapat rengeteg erőforrással.”
„Viszont azt gondolom, ha a motorbefagyasztás nem történt volna meg, szerintem nem vállalták volna be a projektet, mert tonnányi folyamatos fejlesztési forrásra lett volna szükség, ami már nem lett volna pénzügyileg megvalósítható.”
„Szóval szerintem jó, hogy eljutottuk arra a pontra, hogy a szabályok lelassítják a költéseket.”
A Mercedes, a Ferrari és a Renault [Alpine] után a Red Bull lehet a negyedik csapat az F1-ben, mely saját magának gyártja versenyautóját és motorját is, ezt azonban Zak Brown szerint nem lesz egyszerű feladat menedzselni.
„Egyáltalán nem kockázatmentes. Felállítani egy ilyen szervezetet többszáz alkalmazottal… ez rengeteg munkával jár. És úgy fest, nagyon tehetséges szakembereket szerződtetnek.”
A McLaren vezérigazgatója szerint a Red Bull nem vágott volna bele ebbe a projektbe, ha a Honda nem döntött volna úgy, hogy a 2021-es szezon végén kivonul a Forma-1-ből. Éppen ezért nem valószínű az, hogy hozzájuk hasonlóan a McLaren is saját motor építésébe fog.
„Mivel egy létező motort vehetnek át, és rengeteg tudást és infrastruktúrát, ez a projekt jóval költséghatékonyabb, mintha a nulláról kezdenének.”
„Én nem látom azt, hogy a McLaren belátható időn belül elkezd motorokat gyártani, mert nem hiszem, hogy a Red Bull belevágott volna, ha nem adódott volna ez a lehetőség a Honda kiszállásával.”