McLaren: A tűzzel játszik a Ferrari és a Red Bull! - F1VILÁG.HU

McLaren: A tűzzel játszik a Ferrari és a Red Bull!

HIRDETÉS
A McLaren Forma-1-es csapatát irányító Zak Brown szerint a tűzzel játszik a Ferrari és a Red Bull, amiért nem akarnak tovább csökkenteni a 2021-ben bevezetésre kerülő költségplafon mértékén.
Autodromo Nazionale di Monza, Italy.
Saturday 2 September 2017.
Zak Brown, Executive Director, McLaren Technology Group.
Photo: Steven Tee/McLaren
ref: Digital Image _O3I5532

A Forma-1 csapatai már korábban megállapodtak arról, hogy a 175 millió dollárra tervezett éves limitet 150 millió dollárra csökkentik, az istállók többsége azonban további módosításokat szeretne.

Köztük van a McLaren is, mely csapatnál úgy vélik, az évi 125 millió dolláros limit szükséges lenne ahhoz, hogy minden csapat túlélje a koronavírus-járvány miatti krízist. Ebbe azonban a Ferrari és a Red Bull a hírek szerint nem szeretne beleegyezni.

„Ha nincs 10, de legalább 9 csapatod, akkor nem igazán van F1” – mondta Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva. „Pár csapatnak nagyon óvatosnak kell lennie, mert szerintem a tűzzel játszanak.”

„Teljes rajtrács kell a sporthoz, és ha az továbbra is fenntarthatatlan marad, és néhány kisebb istálló érdeklődését veszíti, vagy financiális okokból nem tudja vállalni a részvételt, akkor maguk ellen fognak versenyezni… És ez nem fog működni.”

Arra a kérdésre, hogy pontosan melyik istállókat is bírálja, Brown nem kívánt nevesíteni, mindazonáltal könnyen ki lehet találni, kikre gondolt.

„Egy pár csapatról beszélünk. A Daimler szerintem remek munkát végez, felismeri a helyzetet, amiben most vagyunk. Szóval ki lehet találni, melyik csapatokra gondolok!”

„Ez egy óriási marketingplatform ennek a két csapatnak, szóval megértem, miért kötik az ebet a karóhoz. De a sportban az ember szeretné azt gondolni, hogy mindenki egyenlő módon harcolhat, és a legjobb nyer.”

„Azt gondolom, fontos, hogy legyen bizodalmuk. Olyan ez, mintha a nehézsúlycsoportos csak középsúlycsoportossal akarna harcolni. Nagyszerű csapatok ezek, készen kell álljanak arra, hogy megküzdjenek bárkivel egyenlő feltételek mellett, és azt gondolom, a rajongók is erre vágynak.”

Brown az amerikai IndyCart hozta fel példaképp, ahol a csapatok ugyanolyan kasztnikkal állnak rajthoz, és mindig a legjobb csapat győz.

Hirdetés

„Ha megnézzük az IndyCart, ott Roger Penskének is ugyanolyan autója van, mint az összes többi csapatnak, és a kétféle motorból választ ő is, mégis a legtöbbször ő nyer. Azt gondolom, mindig a legnagyobb és legjobb csapatok győznek, a legnagyobb nevek, és ők fogják vonzani a legjobb versenyzőket és mérnököket is.”

„De momentán a különbség a mezőny eleje és vége között másodpercekben mérhető, míg az IndyCarban tizedekről beszélünk. Ha megnézzük, az IndyCarban mindig a Penske, az Andretti, vagy a Ganassi nyeri a bajnokságot, mégis minden évben van 3-4 meglepetésgyőztes, szóval izgalmasak a versenyek, mert gondolkodnod kell azon, ki győz, nem lehet biztosra menni.”

„Ha megnézzük a mi legizgalmasabb versenyeinket, azok Németországban, Bakuban és Brazíliában voltak, ahol rossz időjárás volt, balesetek történtek és biztonsági autós periódusokat láttunk. Nem szabadna kizárólag a kiszámíthatatlan futamokra támaszkodni…”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

McLaren: A tűzzel játszik a Ferrari és a Red Bull!
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!