McLaren: A tűzzel játszik a Ferrari és a Red Bull!

Autodromo Nazionale di Monza, Italy. Saturday 2 September 2017. Zak Brown, Executive Director, McLaren Technology Group. Photo: Steven Tee/McLaren ref: Digital Image _O3I5532
Fotó: McLaren
A McLaren Forma-1-es csapatát irányító Zak Brown szerint a tűzzel játszik a Ferrari és a Red Bull, amiért nem akarnak tovább csökkenteni a 2021-ben bevezetésre kerülő költségplafon mértékén.

A Forma-1 csapatai már korábban megállapodtak arról, hogy a 175 millió dollárra tervezett éves limitet 150 millió dollárra csökkentik, az istállók többsége azonban további módosításokat szeretne.

Köztük van a McLaren is, mely csapatnál úgy vélik, az évi 125 millió dolláros limit szükséges lenne ahhoz, hogy minden csapat túlélje a koronavírus-járvány miatti krízist. Ebbe azonban a Ferrari és a Red Bull a hírek szerint nem szeretne beleegyezni.

„Ha nincs 10, de legalább 9 csapatod, akkor nem igazán van F1” – mondta Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva. „Pár csapatnak nagyon óvatosnak kell lennie, mert szerintem a tűzzel játszanak.”

„Teljes rajtrács kell a sporthoz, és ha az továbbra is fenntarthatatlan marad, és néhány kisebb istálló érdeklődését veszíti, vagy financiális okokból nem tudja vállalni a részvételt, akkor maguk ellen fognak versenyezni… És ez nem fog működni.”

Arra a kérdésre, hogy pontosan melyik istállókat is bírálja, Brown nem kívánt nevesíteni, mindazonáltal könnyen ki lehet találni, kikre gondolt.

„Egy pár csapatról beszélünk. A Daimler szerintem remek munkát végez, felismeri a helyzetet, amiben most vagyunk. Szóval ki lehet találni, melyik csapatokra gondolok!”

„Ez egy óriási marketingplatform ennek a két csapatnak, szóval megértem, miért kötik az ebet a karóhoz. De a sportban az ember szeretné azt gondolni, hogy mindenki egyenlő módon harcolhat, és a legjobb nyer.”

„Azt gondolom, fontos, hogy legyen bizodalmuk. Olyan ez, mintha a nehézsúlycsoportos csak középsúlycsoportossal akarna harcolni. Nagyszerű csapatok ezek, készen kell álljanak arra, hogy megküzdjenek bárkivel egyenlő feltételek mellett, és azt gondolom, a rajongók is erre vágynak.”

Brown az amerikai IndyCart hozta fel példaképp, ahol a csapatok ugyanolyan kasztnikkal állnak rajthoz, és mindig a legjobb csapat győz.

„Ha megnézzük az IndyCart, ott Roger Penskének is ugyanolyan autója van, mint az összes többi csapatnak, és a kétféle motorból választ ő is, mégis a legtöbbször ő nyer. Azt gondolom, mindig a legnagyobb és legjobb csapatok győznek, a legnagyobb nevek, és ők fogják vonzani a legjobb versenyzőket és mérnököket is.”

„De momentán a különbség a mezőny eleje és vége között másodpercekben mérhető, míg az IndyCarban tizedekről beszélünk. Ha megnézzük, az IndyCarban mindig a Penske, az Andretti, vagy a Ganassi nyeri a bajnokságot, mégis minden évben van 3-4 meglepetésgyőztes, szóval izgalmasak a versenyek, mert gondolkodnod kell azon, ki győz, nem lehet biztosra menni.”

„Ha megnézzük a mi legizgalmasabb versenyeinket, azok Németországban, Bakuban és Brazíliában voltak, ahol rossz időjárás volt, balesetek történtek és biztonsági autós periódusokat láttunk. Nem szabadna kizárólag a kiszámíthatatlan futamokra támaszkodni…”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS