A McLaren megerősítette, hogy módosítania kellett versenygépe alján, hogy az minden gond nélkül átmenjen az FIA szigorított vizsgálatán, amit a hétvégi Olasz Nagydíjtól alkalmaz, a hajlékony első szárnyak kiszűrése érdekében.
A McLaren megerősítette, hogy módosítania kellett versenygépe alján, hogy az minden gond nélkül átmenjen az FIA szigorított vizsgálatán, amit a hétvégi Olasz Nagydíjtól alkalmaz, a hajlékony első szárnyak kiszűrése érdekében.
A szövetség már a két héttel ezelőtt megrendezett Belga GP-n szigorított tesztmódszerein, és a korábbinál nagyobb súlyokkal vizsgálta az első szárnyak véglapjainak hajlékonyságát, azonban a következő futamtól a fenéklemezt is szigorúbban fogja vizsgálni.
„Semmilyen módosítást nem kellett végrehajtanunk az első szárnyakon, már ami az elemek hajlékonyságát illeti” – mondta Tim Goss, a McLaren főmérnöke szerdai telefonos interjújában.
„Ami viszont a csúszólemez elejét illeti, az új tesztmódszer komoly kihívást jelent, és egy kisebb módosítást el is kellett végeznünk ezen a területen, hogy biztosan átmenjünk a szövetség szigorított hajlékonysági tesztjén, melyet a hétvégi versenytől alkalmaz.”
„Módosítottunk a területen, melynek segítségével úgy érezzük, hogy tovább tudtunk javítani az autónk teljesítményén” – tette hozzá a szakember, aki biztos abban, hogy szinte az összes csapatnak át kellett alakítania autóját, hogy az megfeleljen az FIA szigorított előírásainak.
Az irányító testület már korábban jelezte, hogy módosít a technikai szabályokon, hogy a csúszólemez összeillesztései ne mozoghassanak szabadon, ami előidézheti a meghajlást ezen a területen.
A csapatok eddig több elemből építették fel a csúszólemezt, azonban mostantól maximum két elemből állhat ez a szekció, és az egyes elemek nem lehetnek egy méternél rövidebbek, mellyel szintén azt érik el, hogy kevésbé legyen „mozgatható” ez a szekció.
Továbbá annak érdekében, hogy biztosan ne hajoljon meg a fenéklemez, Monzától minden egyes illesztést fixálni kell ezen a területen.