A patinás brit csapat jelentős fejlődést tudott elérni idei, MCL60-as kódjelű versenyautójával a szezon során, az olyan helyszíneken azonban, ahol alacsony leszorítóerőre van szükség, nagy mértékben küszködik. Andrea Stella csapatfőnök úgy gondolja, ilyenkor egész egyszerűen többet veszítenek a teljesítményből, mint az ellenfelek.
„Látszólag veszítünk a versenyképességünkből, amikor ilyen légellenállással kell működtetnünk versenyautónkat. A saját megfigyeléseink alapján azt látjuk, hogy az aerodinamika szinte megszűnik működni” — fogalmazott a szakember. „Meggyőződésem, hogy mindenkinél ugyanez a helyzet, sokkal inkább az a lényeg, hogy milyen jelentős ez a jelenség. Úgy tűnik, hogy a mi autónk esetében jelentősebb, mint néhány ellenfelünknél.”
Stella hozzátette, az olyan nagy tempójú utcai pályán felbukkanásával, mint amilyen a bakui vagy a vegasi, a csapatok nem tehetik meg azt, hogy ne foglalkozzanak az alacsony leszorítóerős teljesítményükkel.
„Miközben tovább folytatjuk a fejlesztést a közepes- és nagy leszorítóerőt illetően, valójában meglehetősen sokat dolgoztunk az alacsony leszorítóerős csomagon is, szeretnénk felkészülni az efféle pályákra.”
„Itt van Baku, Vegas, Monza és Spa — szóval tisztességes mennyiségű verseny, melyeken optimalizálni kell az autót. Korábban tulajdonképpen csak Spa és Monza volt, most viszont lett még néhány futam, szóval prioritássá vált.”
A McLaren-főnök azt mondja, az F1-es versenyautók aerodinamikája azért ennyire érzékeny az alacsony leszorítóerős beállításokra, mert az első szárnybeállítások meghatározzák az első kerekek körüli légáramlatokat, márpedig azok kritikusak az autók teljesítménye szempontjából.
„Amikor egy alacsony hátsó szárnyat választunk, hozzá kell társítanunk egy alacsony leszorítóerős első szárnyat is. És nagyon gyakran ez az autó mindkét végét befolyásolja, ha ugyanis csökkentjük a terhelést az első szárnyon, csökkentjük az első kerekek körüli áramlatok kontrollját is. Ez pedig hatással van az autó viselkedésére.”
„Szóval ahelyett, hogy egyszerűen veszítenénk a leszorítóerőből lineáris módon, eljutunk egy pontra, amikor ez drasztikusabb módon történik.”