A jelenleg a McLaren IndyCar-csapatánál versenyző Pato O’Ward is azon pilóták közé tartozik, akik korábban a Red Bull juniorcsapatának tagjai voltak. A mexikóit azonban mindössze 6 hónap után kitette programjából az energiaital-gyártó vállalat.
O’Ward azóta a McLaren tagja, a tavalyi abu dhabi teszten a csapat F1-es autójával is körözhetett, és jó eséllyel idén néhány szabadedzésen is autóba ülhet majd. Zak Brown a minap egy interjúban elárulta, meglepőnek tartja, hogy a Red Bull elengedte fiatal versenyzőjük kezét – ez azonban egyáltalán nem idegen az osztrákoktól.
„Határozottan kicsúszott a réseken. Azt hiszem, a Red Bull, amíg ott volt náluk, mindössze három versenyt adott neki [a Forma-2-ben és a Super Formulában]. De ha megnézzük a Red Bull történelmét, Maxon [Verstappen] kívül egy csomó nagyszerű versenyzőt hagytak kicsúszni a kezeik közül” – mondta a szakember a The Race című lapnak.
„Úgy gondolom, tönkretettek néhány olyan pilótát, akikben szerintem megvolt az a bizonyos plusz, csak nem kaptak elég lehetőséget. Tavaly viszont megnyerték a bajnokságot, mi pedig nem, szóval azt nem mondhatom, hogy nem tudják, mit csinálnak. De egy kicsit brutálisak. Carlos [Sainz] remek példa. Daniel [Ricciardo] is bizonyította már, hogy mennyire jó, de úgy döntött, távozik.”
„[Sebastian] Vettel ugyancsak távozott. Max egy sikersztori, ő olyasvalaki, akit a Red Bull talált. [Alex] Albont és [Pierre] Gaslyt is meg lehet említeni. Gasly egy pokolian jó versenyzőnek tűnik. Sok versenyzőn túlléptek.”
O’Warddal kapcsolatban Brown kifejtette, nem lesz könnyű ülést találni neki az F1-ben, de tesztlehetőséget azért kap majd.
„Jelenleg nincs elérhető ülésünk. Landónak [Norris] hosszú távra szóló szerződése van. Az az ülés tehát elkelt. Daniellel is van még néhány évünk. Szóval momentán nincs elérhető ülés. Ugyanakkor azt nem gondolom, hogy 18 évesen kell csatlakoznod a Forma-1-hez. Egyesek azt gondolják, hogy oké, ha 22 éves vagy, már túl öreg vagy. De én nem hiszem, hogy ez a helyzet.”
„Az F1-ben most először lehetőség lesz arra, hogy tavalyi autóval teszteljünk, szóval szeretnénk egy tesztprogramot a fiatal versenyzőinknek. Azt gondolom, van értelme annak, hogy adjunk némi pályaidőt Patónak, mert soha nem tudhatjuk, hogy megsérül-e egy versenyző, vagy elkapja-e a koronavírust. Történtek már furcsa dolgok. De az IndyCar-csapatunkat semmiképp sem akarjuk hátráltatni. Soha nem venném ki Patót az IndyCarból, hogy az F1-be küldjem anélkül, hogy lenne egy nagyszerű megoldásom. Az IndyCar ugyanolyan fontos, mint az Extreme E, és mint a Forma-1, versenyképesek akarunk lenni. Szóval nem egy gyakorlópálya a Forma-1-hez.”