Az Audi Forma-1-es programját korábbi Ferrari-csapatfőnök, Mattia Binotto vezeti, míg Jonathan Wheatley 2025 áprilisától tölti be a csapatfőnöki pozíciót. Az Audi a jelenleg Sauber néven futó csapat átvételével lép be a sportba, és nemrégiben megerősítette, hogy befejezte a Sauber Holding AG felvásárlását.
McNish — aki hosszú ideje kapcsolatban áll az Audival — egyetért Binotto azon kijelentésével, hogy az élmezőnyhöz való csatlakozás több évet vesz majd igénybe.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
„Mindennek össze kell állnia” – nyilatkozta az egykori F1-es pilóta a Forma-1 hivatalos oldalának. „Nem elég egyszerűen összehozni az embereket egy szobába, és azt várni, hogy minden működni fog.”
HIRDETÉS
McNish szerint a sikerhez elengedhetetlen, hogy a csapat megfelelő egyensúlyt találjon a fiatal tehetségek és a tapasztalt szakemberek között.
„Kell egy keverék: fiatalság és tapasztalat, energikus emberek és elemző gondolkodók. Meg kell találni a megfelelő embereket a megfelelő pozíciókra” – tette hozzá.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
McNish felidézte korábbi tapasztalatait a Toyota Forma-1-es csapatával, ahol a 2002-es szezonban versenyzett. A japán gyártó soha nem vált komoly bajnokesélyessé, és végül 2009 végén kivonult a sportból.
„A Toyotánál szerintem kissé küszködtek azzal, hogy mindent a nulláról kezdtek” – emlékezett vissza McNish. „Mindig lehet tanulni az előző tapasztalatokból, és a következő élményekből még többet. Ha csak egy kicsit is tudsz tanulni, az már irányt mutat, hogy merre kellene haladni.”
HIRDETÉS
McNish elismerte, hogy a Forma-1-ben való versenyzés az egyik legkeményebb kihívás a motorsport világában, de éppen ez adja a sportág szépségét.
„Ez egy kemény kihívás, nincs ennél nehezebb hely, mint ahová tartunk, de ez az, ami reggel felébreszt” – mondta. „Ha nem szereted a versengést, nem ebben a sportágban kellene lenned.”
HIRDETÉS