Eifel Nagydíj
2020 Barcelona Pre-Season Test 1, Day 3 - Sebastian Kawka Valtteri Bottas Mercedes
Fotó: Mercedes
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Még a Mercedesnek is problémát okoz a tartalékalkatrészek gyártása

Komoly kihívásokat jelent majd a Forma-1 csapatai számára a 2020-as idény a tartalékalkatrészek szempontjából is – erről a Mercedes műveleti igazgatója, Rob Thomas beszélt nemrég.

A száguldó cirkusz 2020-as idénye július első hétvégéjén, Ausztriában rajtol majd. Egyelőre 8 európai verseny dátumát jelentették be, ősszel pedig Ázsia, Amerikai, Majd a Közel-Kelet felé venné az irányt a mezőny.

A program igencsak sűrű lesz már nyáron is, a versenyek gyors egymásutánban követik majd egymást. A világbajnokság rögtön egy tripla fordulóval rajtol, hiszen július 5-én és 12-én Ausztriában, 19-én pedig Magyarországon versenyez a mezőny.

Augusztus elején aztán újabb három verseny következik heti váltásban: kettő Angliában, egy pedig Spanyolországban.

Mindez pedig komoly logisztikai feladatot jelent a csapatok számára.

„Az alapján, ahogy most kinéz a versenynaptár, soha nem volt még ennyire intenzív a bajnokság, számos tripla forduló lesz, tehát egyhuzamban három verseny” – magyarázta Rob Thomas, a Mercedes F1-es csapatának műveleti vezetője.

„Ezek egyedülálló kihívást jelentenek. Ha ugyanis két futamunk van, elmegyünk az egyik versenyre, és vannak tartalékalkatrészeink. És amennyiben probléma merül fel az első versenyen, meg tudjuk oldani a másodikat, mert van tartalék. De a harmadik versenyre hirtelen kifogyunk a tartalékokból, ez pedig komoly fejtörést okoz a gyárnak. Ki kell találnunk, hogyan lehet elegendő alkatrésze a csapatnak a versenypályán.”

ÍGY ÁLL A 2020-AS FORMA-1-ES VERSENYNAPTÁR!

A szakember azt mondja, próbálnak hatékonyak lenni, és fontos, hogy gyorsan reagáljanak.

„Jelenleg azt csináljuk, hogy ellenőrizzük a helyzetet a tartalékalkatrészek szempontjából, hogy van-e elegendő mindenből. És van egyfajta egyensúlyozás. Lehet sok tartalék, de ez nagyon drága lenne, nem akarunk pazarolni, hatékonyan kell dolgoznunk. Szóval egy kicsit jósolgatnunk kell. Meg kell találnunk azokat az alkatrészeket, amelyek megsérülhetnek vagy elhasználódhatnak. A gyárban pedig el kell jutnunk velük arra a pontra, ahonnan gyorsan elő tudunk állni velük. Szóval esetleg félig, vagy háromnegyed részig megcsináljuk őket, függően attól, milyen alkatrészekről van szó. Ha pedig szükséges, reagálunk. Az egész gyárunk a sebességre és a rugalmasságra épül – szóval tudnunk kell reagálni.”

„Azért vagyunk szerencsések, mert hozzászoktunk ehhez, ha tehát probléma merül fel, nagyon gyorsan reagálni tudunk.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!