A Milton Keynes-i alakulat a legutóbbi versenyhétvégéken többször is szembesült közepes leszorítóerejű hátsó szárnyainak problémájával, a televíziós közvetítések során több alkalommal is láthattuk, hogy a szárny felső eleme nyitott DRS-állásnál elképesztő módon elkezdett rezonálni.
A probléma a legutóbbi, katari hétvégén is felütötte a fejét, a Red Bull pedig az időmérőtől kezdve már egy másféle, nagyobb leszorítóerőt biztosító szárnykonfigurációt használt.
Megoldás viszont továbbra sincs, a szezon hátralévő két versenyhétvégéjén pedig szükség lehet ezekre a szárnyakra, így a Red Bullnál tudják, megoldást kell találniuk.
Christian Horner csapatfőnök elárulta, Katarban azért nem okozott problémát a dolog, mert eleve a nagyobb leszorítóerőt biztosító szárnyat akarták használni, Szaúd-Arábiában és Abu Dhabiban azonban más lehet a helyzet.
„Ez volt a preferált szárnyunk, és ebbe az irányba akartunk elmenni a beállításokkal” – mondta a szakember. „De ha arra a másik szárnyra szükségünk lesz Dzsiddában vagy Abu Dhabiban, akkor nyilván megoldást kell találnunk rájuk, illetve a DRS-mechanizmusra.”
A Red Bull dolgát nehezíti, hogy a DRS aktuátora homologizált komponensnek számít 2021-ben, szóval nem lehet megváltoztatni a tervezést, még ha a megoldás elméletileg egyszerű is volna. Horner viszont reméli, boldogulnak majd mindezzel.
„Azt gondolom, megbízhatósági szempontból meglehetősen egyszerű lenne rendbe tenni ezeket az aktuátorokat. Évek óta használjuk már, szóval nem egy új technológiáról beszélünk.”