A német istálló úgynevezett DAS-rendszere a barcelonai teszteken debütált a W11-es versenyautón – az eszköz lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán.
A Mercedes és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint az eszköz szabályos, habár a parc fermére vonatkozó regulák esetében még azért vannak kérdőjelek. Az ezüstnyilak pedig egyelőre még nem döntötték el, hogy használják-e a DAS-rendszert a szezon első versenyhétvégéjén, Melbourne-ben.
„Kétségkívül etapról etapra egyre többet megtanulunk vele kapcsolatban” – mondta Valtteri Bottas. „A teszteken a mérnököknek több idejük van tanulmányozni az adatokat, és több iránymutatást tudnak adni nekünk, versenyzőknek, hogy hogy a legjobb használni.”
„Az, hogy milyen helyzetben jelent előnyt és mekkorát, illetve, hogy melyik pályákon, az még kérdőjeles. De örülünk, hogy ott van az autón, és most már minden simán megy vele, és elég automatikus a dolog, nem kell sokat agyalnunk rajta. Akkor használjuk, amikor a legjobbnak látjuk.”
Arra a kérdésre, hogy a csapat használja-e Melbourne-ben a DAS-rendszert, Bottas azt mondta, „nem látja okát annak, hogy miért ne” használnák.
A Mercedes másik versenyzője, a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton még egy kicsit visszafogottan nyilatkozott.
„Jelenleg én nem sokat használom” – mondta még a barcelonai teszteken az angol. „Néha azzal gyakorol az ember, néha anélkül. Nem tudom, hogy mennyit fogjuk használni.”