Még több izgalmat ígér a Pirelli

Még izgalmasabb versenyeket ígér a 2012-es idényre a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli – az olasz vállalat sokkal agresszívebb megközelítést alkalmaz abroncsai fejlesztésénél, mint az elmúlt esztendőben.


Még izgalmasabb versenyeket ígér a 2012-es idényre a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli – az olasz vállalat sokkal agresszívebb megközelítést alkalmaz abroncsai fejlesztésénél, mint az elmúlt esztendőben.

A Pirelli szerdán, Abu Dhabiban tartotta meg évadnyitó médiaeseményét, ahol elhangzott többek között az is, idén már jóval kisebb különbségek lesznek az egyes keverékek között, még nagyobb fejtörést okozva ezzel a csapatoknak taktikai szempontból.

Az új abroncsok oldalfala szögletesebb lesz a tavalyinál, mely főként az első abroncsok esetében jelent plusz tapadást, minek köszönhetően az autók mechanikai egyensúlya valamelyest előre tolódik.

„Ezek a változtatások több lehetőséget kínálnak majd az előzésre, és látvány tekintetében is többet adhatunk a nézőknek” – fogalmazott Marco Tronchetti Provera, a Pirelli elnöke. „A gumik egy kicsit lágyabbak lesznek, ami miatt jobb lesz a sebesség és a show is.”

A Forma-1 csapatai továbbra is négy vegyületet használhatnak majd a száraz pályás abroncsokból, az egyes keverékek között azonban drámaian lecsökken majd a különbség. Míg 2011-ben a vegyületek között nem ritkán 1,5 másodpercnyi körönkénti eltérés mutatkozott, addig idén ez bőven 1 másodperc alá csökken majd.

„Módosításokat kellett eszközölnünk, és ezen változtatások lényege, hogy még szorosabb versenyeket kreáljunk” – árulta el a gumigyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery.

„Teljesítmény tekintetében kisebb különbség mutatkozik majd a keverékek között. Tavaly a csapatoknak úgy kellett döntéseket hozniuk, hogy tudták, a gumik között nagyjából másfél másodpercnyi különbség van. Megpróbáltuk ezt lecsökkenteni 1 szekundum alá, a célunk pedig az, hogy a szezon során körülbelül 0,8 másodpercről beszéljünk.”

A szuperlágy keverék lényegében nem változik az idei évre, a másik három vegyület azonban jóval puhább lesz: a legnagyobb eltérés a kemény keverék esetében mutatkozik.

„Teljesítmény tekintetében tavalyhoz képest másfél másodpercet javulunk a kemény keverék esetében” – magyarázta Hembery. „Most meglehetősen közel lesz, ha nem lesz gyorsabb, mint a tavalyi közepes keverék – szóval jelentős teljesítménybeli javulásról beszélünk.”

A szakember hozzátette, abban bízik, idén nem kerülnek olyan helyzetbe, hogy a lágy keverék sokkal gyorsabb lesz majd, mint a többi vegyület, tehát nem üti fel a fejét újra a gumipazarlás, lévén, hogy a csapatok inkább a gyorsabb abroncsokból használnak többet versenyenként.

„Voltak versenyeink, melyeken a csapatok maximalizáltál a jobb teljesítményű gumik használatát, ami általában a lágy volt, miközben a közepes –és kemény vegyületeket alig-alig alkalmazták. Kisebb különbségeket akarunk a keverékek közt, ez az, amin keményen dolgoztunk.”

„Tavaly túl könnyű dolguk volt a csapatoknak azáltal, hogy minden hétvégén használták a lágy gumit, tehát e köré építhették az egész versenyhétvégéjüket. Idén sokkal jobban össze szeretnénk keverni a dolgokat.”

Hembery kifejtette, reméli, hogy 2012-ben is sok bokszkiállást láthatunk majd a futamokon, és a csapatok sokkal változatosabb stratégiák közül választhatnak majd.

„Átlagosan 2,2, vagy 2,3 kiállás volt a szezon során versenyenként, és reméljük, hogy idén sem változik a helyzet. Néhány futamon kettő, míg más versenyeken három volt a jellemző – bizonyítottan utóbbi volt a népszerűbb.”

„Úgy gondoljuk, hogy megfelelő módon forgattuk fel a versenyek menetét. A 2012-es autókat még nem láttuk, de erre is heteken belül sor kerül. A pletykák szerint a leszorítóerő kisebb lesz a tavalyinál, de tudjuk, hogy a Forma-1-ben valójában teljesen másképp is alakulhatnak a dolgok.”

„Elméletileg izgalmas versenyeink lehetnek – de az is lehet, hogy túl konzervatívak voltunk, vagy esetleg túl agresszívek. Ez az, amit nem tudunk meg mindaddig, amíg nem versenyzünk.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!