Friss hírek

Még változhat a pontrendszer a Forma-1-ben

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elárulta, hogy egyelőre még nem végleges a tavaly decemberben megszavazott pontrendszer, ugyanis számos más szabálymódosítás mellett, erről is beszélni fognak a Forma-1 Bizottság január végi ülésén.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elárulta, hogy egyelőre még nem végleges a tavaly decemberben megszavazott pontrendszer, ugyanis számos más szabálymódosítás mellett, erről is beszélni fognak a Forma-1 Bizottság január végi ülésén.

Bár a Motorsport Világtanács decemberben jóváhagyta a csapatok képviselőiből álló F1 Bizottság javaslatát, miszerint a megnőtt rajtrácsra való tekintettel az első tíz kapjon pontokat az idei évtől, mégpedig 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-es leosztásban, változhat a rendszer.

Domenicali a Ferrari Wrooom rendezvényén elárulta, hogy lehetnek kisebb módosítások a pontrendszerben, hogy jobban díjazzák a futamgyőztest, és nagyobb legyen a pontkülönbség az első két helyezett között.

“A következő hetekben lesz néhány megbeszélés a szabályok, köztük a pontrendszer ügyében is” – mondta az olasz szakember. “Azonban nem csak erről fogunk tárgyalni, hanem a gumik használatáról, illetve a kötelező boxkiállások számáról is. Erre január végén kerül majd sor.”

Domenicali elmondása szerint a Forma-1 Bizottság nagy valószínűséggel a téli tesztek első napján, február elsején fog ülésezni Valenciában, ahol a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone is jelen lesz.

“Ezt követően fogjuk vázolni a változtatásokat, de erről egyelőre nem tudok többet mondani. Az viszont biztos, hogy az időmérő rendszere nem változik, továbbra is három etap lesz, ám az elmúlt évekkel ellentétben, a tankolás betiltása miatt, az utolsó etap üres tankos lesz” – magyarázta.

“A gumik használatáról azonban még egyeztetni fogunk, hogy azokkal kell-e megkezdeni a versenyt, amikkel az utolsó etapot teljesítettük.”

A költségek további csökkentése is napirendre kerül majd, ám Domenicali úgy gondolja, hogy a tavalyi évben bevezetett szezonközi tesztkorlátozásról is beszélniük kell, ugyanis egyikük sem tartja helyesnek, hogy egy versenysportban ne lehessen tesztelni a bajnokságban.

“Úgy gondolom, hogy ezen a téren túlmentünk a határon” – mondta. “Itt van most Michael Schumacher, akinek GP2-es show-t kell tartania, így egyértelmű, hogy változtatásokra van szükség ezen a téren.”

“Úgy gondoljuk, hogy ezt mindenképpen újra meg kell vitatnunk, természetesen úgy, hogy a lehető legalacsonyabban tartsuk a költségeket.”

Az FIA az idei évben már változtatott a tesztkorlátozáson, a szezon közben beugró újoncok egy nap tesztelési lehetőséget kapnak, ami még mindig vajmi kevés.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Még változhat a pontrendszer a Forma-1-ben
Gasly: Vezére lettem az AlphaTauri csapatának
Az FIA miatt lassult le a Red Bull, a Mercedes pedig egy trükknek köszönhetően gyorsult fel?
Verstappen: Meggyőződésem, hogy gyorsabb vagyok Hamiltonnál!
A Mercedest meglepte a Red Bull hungaroringi szárnyválasztása
Harag és kétségbeesés: Belgiumban vállalja be a rajtbüntetést a Red Bull?

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!