A vasárnapi verseny kétségkívül legdöbbenetesebb pillanata az volt, amikor a futam elején Gasly meglehetősen nagy tempónál elhaladt egy, a Carlos Sainz versenyautójának mentésében segédkező munkagép mellett – habár az erről tanúskodó felvételek furcsa módon nem kerültek bele a nemzetközi televíziós közvetítésbe.
Gasly a futam után rendkívül csalódott volt – azt mondja, örül annak, hogy nem történt tragédia, és hazamehet szeretteihez, az FIA-nak ugyanis tanulnia kellett volna Jules Bianchi 8 évvel ezelőtti, tragikus balesetéből.
A versenybírók raáadásul a leintés után be is idézték az egyébként a 17. helyen befutó Gaslyt, szerintük ugyanis a francia pilóta a piros zászlós versenymegszakításkor túl gyorsan hajtott. A stewardok megvizsgálták a rendelkezésre álló videófelvételek és telemetriai adatokat, valamint magát a pilótát is meghallgatták – végül úgy döntöttek, 20 másodperces időbüntetéssel sújtják, és további 2 büntetőpontot adnak neki.
„Miután elhaladt az incidens helyszíne mellett, a 10-es autó piros zászlós jelzés hatálya alatt folytatja útját olyan tempónál, mely több alkalommal is meghaladta a 200 km/órát, és mely egy ponton a 251 km/órát is elérte. A versenyző bevallotta, hogy most már érti, hogy lehettek volna sportbírók és akadályok a pályán, és elismerte, hogy túl gyorsan haladt.”
„A büntetés enyhítése érdekében viszont számításba vettük, hogy bár a sebessége nem a szabályokban meghatározott „lassúnak” volt nevezhető, lassabb volt, mint az a maximális sebesség, amit el lehetett érni ilyen körülmények között. Azt a sokkot is számításba vettük, amit a versenyző tapasztalt, amikor meglátta a munkagépet az ideális íven az incidens kanyarjában.”
Arról egyelőre nem nyilatkozott az FIA, hogy pontosan miért is küldték be olyan veszélyes helyre az említett munkagépet, amikor még nem sorakozott fel mindenki a biztonsági autó mögé…