Mindenben megegyeztek a Forma-1 csapatai a 2019-es aerodinamikai szabályváltoztatások kapcsán, az új regulákat pedig a Stratégiai Munkacsoport július 4-i ülésén ratifikálják – árulta el Ross Brawn.
Az egyszerűsített szárnyakról és fékcsatornákról szóló javaslaton már az április 30-i határidő előtt átrágták magukat az érdekeltek, ám további finomításokra volt szükség, hogy az esetleges szürkezónáktól és kiskapuktól megszabaduljanak. A cél, hogy már jövőre egyszerűbbé tegyék az előzéseket, ezáltal látványosabbá a Forma-1-es versenyeket.
A Technikai Munkacsoport múlt heti ülésén a Forma-1-es csapatok technikai szakemberei ültek össze, és véglegesítették a jövő évre tervezett módosításokat – melyeket jövő héten foglalnak majd bele a szabálykönyvbe.
„A csapatok tudni akarták, mi is zajlik, és azt gondolom, mindenki nagyon együttműködő volt” – mondta Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója.
„Szükség volt némi finomításra, amit meg is tettünk. Azt gondolom, mindenki rájött arra, hogy nem szeretnénk bizonytalanságot. Amennyire én tudom, mostanra mindent megoldottak, szóval jó helyzetben vagyunk.”
Brawn hozzátette, a 2019-ben bevezetésre kerülő változások hozzájárulhatnak majd a 2021-ben esedékes további módosításokhoz, ráadásul némi ízelítőt kaphatnak abból, hogy a csapatok miképp tudnak együttműködni az FIA-val, illetve a szövetség mérnökeivel, hogy jövőbeli ötletekről diskuráljanak.
„Érdekes betekintést kaphatunk, melyeknek hála megbizonyosodhatunk arról, hogy a megfelelő irányba haladunk. Jobb visszajelzéseket is kaphatunk azokról a koncepciókról, melyekkel sokkal üdvösebbé kívánjuk tenni a versenyautókat.”
Brawn megerősítette, a Stratégiai Munkacsoport július 4-i ülésén a 2021-es szabályváltozásokról is tovább folytatják az egyeztetéseket.