Azt követően, hogy az FIA felszólította a résztvevőket, hogy egy távtartóval erősítsék hídszárnyaikat autóik orrkúpjához, ahogy azt a Renault mát az év eleje óta teszi, a csapatok az új konstrukciókkal érkeztek meg Montrealba.
Azt követően, hogy az FIA felszólította a résztvevőket, hogy egy távtartóval erősítsék hídszárnyaikat autóik orrkúpjához, ahogy azt a Renault mát az év eleje óta teszi, a csapatok az új konstrukciókkal érkeztek meg Montrealba.
A Ferrari, a BMW Sauber, a Honda, és a Force India kivételével az összes csapat használja az orrkúp felett átívelő hídszárnyat a Forma-1-ben. Elsőként a Renault erősítette meg légterelőjét, a franciák már a távtartóval kezdték meg az idei szezont.
A hírek szerint a Török Nagydíj után erősödött fel a félelem a hajlékony hídszárnyakkal kapcsolatban, ugyanis egyes fedélzeti kamerás felvételeken egyértelműen látszott, hogy a légterelő függőleges irányban elmozdul.
A Nemzetközi Automobil Szövetség mindig is azon volt, hogy kiszűrje a hajlékony aerodinamikai elemeket a sportból, és a megszorításokat azért a Kanadai Nagydíj előtt vezette be, mert a montreali ring karakterisztikája olyan, hogy a mozgó aerodinamikai elemek hatalmas előnyt jelenthetnek.
A csapatok tiszteletben tartották az FIA kérését, és megerősítették hídszárnyaikat. A többség a Renault módszerét követte, és egy teljesen egyenes távtartóval rögzítette a hídszárnyat az orrkúphoz.
A McLaren, amely elsőként használta a hídszárnyat a Forma-1-ben, egy más megoldást választott, és nem alulról, hanem felülről fogatta meg a hídszárnyat egy íves elemmel, ami az orrkúphoz csatlakozik (lásd. kép).
Hogy ennek van-e valami jelentősége aerodinamikai szempontból, egyelőre még nem tudni, de nem kizárt, hogy a wokingiak ismét kitaláltak valamit…