Friss hírek

Meglazult kerékkel és FIA-vizsgálattal zárult Alonso futama

Újabb peches Forma-1-es hétvégét zárt Fernando Alonso, aki az Osztrák Nagydíj utolsó negyedében egy meglazult kerék miatt kényszerült dupla bokszkiállásra. Az FIA vizsgálatot indított az ügyben.

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a rajtrács végéről várta a 71 körös Osztrák Nagydíjat, miután a szombaton egy elektronikai hiba miatt nem tudott rajthoz állni a sprintversenyen. Rutinos pilóta lévén vasárnap egyre feljebb kapaszkodott a sorban, és már a hatodik helyen tartózkodott, amikor a Carlos Sainz kiesése miatt életbe lépett virtuális biztonsági autós fázis alatt, az 57. körben a bokszba hajtott egy friss szett közepes keverékért. Itt siklott félre a versenye, ugyanis a kiállás után a bal első kereke meglazult, ezért egy körrel később ismét a bokszba hajtott. Az extra bokszkiállást erős vibrációval magyarázta, a futam utáni nyilatkozata során pedig azt állította, hogy nem tudja, az FIA miért indított ellene vizsgálatot.

„Nehéz verseny volt, az elején mindannyian DRS-vonattal utaztunk, így eléggé nehéz volt előzni. Pedig sokkal gyorsabbnak éreztem magam a többieknél. Bizonyos szempontból elégedett vagyok, mert a szokásos ellenfeleink ma sokkal lassabbnak tűntek hozzánk képest. A VSC alatt is kiálltunk, és a hatodik hely felé tartottunk. Talán közvetlenül Esteban mögött végezhettem volna, de erős vibrációt éreztem az egyes szektor után, ezért újabb bokszkiállás mellett döntöttünk. A 14. helyre tértem vissza, és 9 kör alatt felzárkóztam a 10. pozícióra” – magyarázta.

Hirdetés
 

Az Alpine csapatvezetője, Otmar Szafnauer úgy fogalmazott, az Alonso által tapasztalt vibrációk „ismeretlen” eredetűek, és egy új kerékrögzítő mechanizmust emlegetett, amit nemrégiben engedélyezett az FIA.

Bár az érintett felek értetlenségüket fejezték ki, az F1TV-n egyértelműen látszik, mi történt. Alonso kerekeit látszólag rendesen rögzítették, ám a bal elsője valami oknál több centiméteres holtjátékkal jobbra-balra kezdett mozogni, miután a pilóta a pályára hajtott. Az FIA pontosan ezért indított vizsgálatot, ugyanis a csapatoknak kínosan ügyelniük kell arra, hogy megfelelően rögzített kerekeken engedjék ki az autókat.

A videofelvételeket kielemezve az FIA arra jutott, hogy a szerelők megfelelően jártak el, és a kerék a bokszban még vélhetően tökéletesen volt rögzítve, ám menet közben a rögzítőmechanizmus megsérülhetett, így lazulhatott meg az a bizonyos bal első kerék. A csapatot tehát nem büntetik, így Alonso megtarthatja a harmadik bokszkiállás ellenére megszerzett 10. helyet.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!