Az idei szezontól kezdve 18 colos kerekeket használnak a száguldó cirkuszban, az F1 csapatai pedig február végén, Barcelonában próbálhatták ki az olasz gumigyártó végleges keverékeit. A Pirelli az idei szezonra is négy száraz pályás gumikeverékkel készül, ezek közül minden hétvégén három vegyület áll majd a csapatok és versenyzők rendelkezésére.
A C1-es vegyület a legtartósabb, míg a C5-ös a leglágyabb, és elméletben a leggyorsabb keverék. Az első három versenyhétvégén használatos gumitípusok kiválasztásakor természetesen a Pirelli minden fontos körülményt számításba vett.
Ennek megfelelően a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon a három legkeményebb vegyület (C1, C2 és C3) lesz használatban, az azt követő Szaúd-arábiai Nagydíjon pedig a C2-es, C3-as és C4-es keverékeket használja majd a mezőny.
A száguldó cirkusz 2019 után először versenyezhet újra Melbourne-ben, az idei évre pedig jelentősen átalakították az Albert Parkban elterülő aszfaltcsíkot. Ezt is figyelembe véve a Pirelli szokatlan lépésre szánta rá magát: most először fordul elő, hogy nem egymással „szomszédos” keverékekkel érkezik egy F1-es hétvégére.
A kemény keverék a C2-es, míg a közepes a C3-as lesz Ausztráliában, lágy keverékként viszont a C5-ös, tehát leglágyabb vegyületű gumikat használhatják majd a versenyzők.
„Úgy hisszük, hogy ez a legjobb választás az új aszfalthoz, illetve az új vonalvezetéshez” – mondta a Pirelli szóvivője a RacingNews365.com című internetes lapnak.
Az F1-es világbajnokság jövő hétvégén rajtol Bahreinben.
A Pirelli gumiválasztásai
Verseny | C1 | C2 | C3 | C4 | C5 |
---|---|---|---|---|---|
Bahrein | Kemény | Közepes | Lágy | ||
Szaúd-Arábia | Kemény | Közepes | Lágy | ||
Ausztrália | Kemény | Közepes | Lágy |