Az energiaital-gyárosok már jó néhány verseny óta küszködnek a hátsó szárnnyal, a DRS nyitott állásában a felső terelőlap durva rezonanciába kezdett Katarban is.
A Red Bull gőzerővel dolgozott a probléma megoldásán, és végül sikerrel is jártak – erről Helmut Marko beszélt.
„Érdekes, hogy csak Max szárnyával volt probléma, Sergiónak [Perez] nem volt gondja, pedig ugyanazzal a típusú szárnnyal körözött” – mondta a Red Bull motorsport-tanácsadója a Servus TV-nek.
„Több leszorítóerőre váltunk, ami azt jelenti, hogy ezt a szárnyat már nem is használjuk többet, így a probléma megoldódik.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, pontosan mi is okozta a problémát.
„Nem ideális a dolog” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Volt néhány problémánk az aktivátorral. Látható, hogy a középső részről, a szárny közepéről van szó, amikor nyitott pozícióba kerül. Amint a szárnylap mozgásba lendül, képtelenség megállítani ezt a mozgást.”
„Meg kellett erősítenünk, ami nem segít abban, hogy az autó gyorsabb legyen, hiszen lényegében lecsökkentettük a rést azon a részen.”