Az elmúlt hónapokban többször felmerült, hogy 2021-től változtathatnának az F1-es versenyhétvégék lebonyolításán: ötletként felmerült, hogy teljes egészében töröljék a pénteki edzésnapot.
Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója viszont a minap arról beszélt, alaposan körbejárták a témát az elmúlt időszakban, és végül arra jutottak, a legjobb, ha megtartják a háromnapos formátumot.
A szakember részletekről ugyan még nem beszélt, annyit azonban elárult, hogy a pénteki edzésnap lebonyolításán egy kicsit változtatnak majd 2021-től.
„A Hagibis tájfunnak komoly szerep jutott az idei Japán Nagydíjon, rákényszerítve a szervezőket arra, hogy töröljék a teljes szombati programot, és áttegyék az időmérőt vasárnap reggelre, négy órával a verseny előttre” – fogalmazott Brawn.
„Szóval ez egy Szuper Vasárnap volt Szuzukában, ami természetesen felélesztette a vitát a Forma-1-es versenyhétvégék formátumával kapcsolatban. Ez egy olyan aspektusa a sportnak, amire mi is fókuszáltunk, miközben dolgoztunk a Forma-1 jövőbeli szabályain, és számításba vettük a kulcsszereplők véleményét is a kérdésben – a promóterekét, a csapatokét, és végül, de nem utolsósorban a rajongókét.”
„Őszinte leszek: nagy az egyetértés, főleg a versenyrendezők között, hogy meg kell tartani a háromnapos formátumot, habár eltérő időbeosztással. Való igaz, hogy egy olyan nap, mint a suzukai vasárnap nagyszerű show-t kínál néhány órán belül, de arra kényszerítené a betétszériákat, hogy a korábbi napokon fussák le versenyeiket.”
„Gondos elemzés után végül arra jutottunk, hogy a legjobb megoldás az, ha a nagydíjak esetében megtartjuk a háromnapos formátumot, módosítva a pénteki napot, a többit viszont érintetlenül hagyva – az időmérő tehát szombaton, a verseny pedig vasárnap lesz.”
„Annak érdekében, hogy eleget tegyünk a csapatok igényeinek, és egy kicsit növeljük a versenyek számát, ami jövőre 22 lesz, arra a megfontolásra jutottunk, hogy újraszervezzük a programot, hogy a csapatok és a versenyzők egy nappal később érkezhessenek meg a helyszínekre. A hónap végén beszélünk majd a részletekről is, amikor nyilvánosságra hozzuk az új szabályokat.”
A Forma-1 vezetősége, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), valamint az F1-es csapatok szerdán, Párizsban ülnek össze újra, hogy utoljára egyeztessenek a 2021-ben bevezetésre kerülő új szabályokról, melyeket október 31-én hoznak nyilvánosságra.
A szerdai találkozón egyeztetnek majd az időmérő formátumának módosításán is. Az egyik elképzelés szerint a jelenlegi egyórás, háromszegmenses kvalifikációk helyett a jövőben fordított rajtrácsos időmérő futamokat tartanának – ezt pedig három helyszínen akár már jövőre kipróbálhatják az F1-ben.