Megváltozhat a melbourne-i F1-es pálya vonalvezetése

MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 17: Daniil Kvyat driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda leads Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on March 17, 2019 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YRC7C7P11W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Toro Rosso
2021-re megváltozhat a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjnak otthont adó melbourne-i versenypálya vonalvezetése.

A Melbourne 1996 óta látja vendégül a királykategória mezőnyét az Albert Parkban kialakított utcai pályán, a versenyszervezők pedig már jó ideje tervezik a terület újraaszfaltozását.

A verseny jövője 2025-ig biztosított, és így tűnik, hamarosan meg is kezdődhetnek a felújítási munkálatok, melynek keretében friss aszfaltréteget fektetnek le. Erre a 2021-es, vagy 2022-es verseny előtt kerülhet sor.

A projekt részét képezi a vonalvezetés esetleges megváltoztatása is, hogy látványosabbá váljanak a versenyek, és több előzést láthassunk. A verseny szervezői erről egyeztetéseket folytatnak a Forma-1 vezetőségével.

A munkálatok megkezdéséről várhatóan az idei Ausztrál Nagydíj környékén döntenek majd.

„A következő egy-két évben újraaszfaltozzuk” – fogalmazott Andrew Westacott, a versenyszervező AGPC ügyvezetője.

„Egyeztetünk a Forma-1-gyel arról, hogyan javíthatnánk a pályán, hogy az autókon 1996 óta végrehajtott változások a pályán is tükröződjenek. Legyen szó akár bizonyos részek kiszélesítéséről, vagy átalakításáról.”

„A munka folyamatban van. Az idei verseny idejére feltehetően többet tudunk majd a határidőkről, és aztán a tényleges munkálatok el is kezdődhetnek. Vagy a következő 12, vagy 24 hónapban.”

A versenyszervezői néhány éve már tervezték a vonalvezetés átalakítását, például a 11-es és 12-es kanyarokat úgy változtatnák meg, hogy egy kemény féktávot helyeznének el, növelve ezzel az előzések lehetőségét. Végül az erre irányuló törekvések nem valósultak meg, mivel az AGPC és a FOM arra jutott, nem lenne annyira előnyös a versenyzés szempontjából.

„Amikor lehetőség van a változtatásra, meg kell vizsgálni, hogyan lehetne javítani valamin. Nem kétséges, hogy az autók fejlődtek és változtak 1996 és 2020 között, és kétségkívül változni fognak ismét 2021-ben. Amit most tehetünk, hogy megvizsgálunk mindent, ha változtatni akarunk.”

„Olyan dolgokat is megvizsgálunk, mint az aszfalt keveréke, annak hatása a gumik degradációjára, megnézzük a kanyarokat, illetve azt, hogy miképp lehetne módosítani rajtuk.”

„De nem akarjuk elrontani a pálya karakterét, és számításba kell venni azt is, hogy ott van egy tó, vannak játszóterek. Szóval nem lehet csak úgy változtatni.”

„Szóval nem fogunk Zandvoort-stílusú dőlést csinálni, vagy ilyesmi, ezt megígérhetem. De megnézzük a különféle dolgokat, a bokszutcai sebességhatártól kezdve, a pálya szélességén át az aszfalt durvaságáig. És aktív értekezést folytatunk ezekről az F1-gyel.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!