Friss hírek

Megvédte az Aston Martin biztonsági autóját az FIA

Közleményt adott ki a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt követően, hogy nemrég több versenyzői is kritikákkal illette az Aston Martin biztonsági autóját. A szervezet álláspontja szerint a Safety Carnak nem elsődleges feladata, hogy gyors legyen.

Az Ausztrál Nagydíjat követően a világbajnoki címvédő Max Verstappen fakadt ki, szerinte ugyanis az Aston Martin Vantage biztonsági autója nem elég gyors, ami komoly problémákat okoz a versenyzők számára a gumik melegen tartása szempontjából. A holland szerint valamit lépnie kell az FIA-nak az ügyben.

„Nagyon kevés a tapadás, és a biztonsági autó is annyira lassú – olyan volt, mint egy teknős. Hihetetlen” – panaszkodott a holland. „140-nel mentünk a hátsó egyenesben, ahol nem is volt sérült autó, nem értem, miért kell ennyire lassan menni. Ezt ki kell vizsgálni.”

Hirdetés
 

„A Mercedes biztonsági autója gyorsabb az extra aero miatt, ez az Aston Martin nagyon lassú. Határozottan több tapadásra lenne szükség, mert a gumijaink kőhidegek voltak. Jelenleg borzasztó az, ahogy a biztonsági autó mögött vezetünk.”

A verseny után a melbourne-i győztest, Charles Leclerc-t is megkérdezték az ügyben: „Hogy őszinte legyek, az autóban ülve mindig lassúnak tűnik, mivel ezekkel a Forma-1-es autókkal rengeteg tapadásunk van, és nagyon-nagyon nehéz dolgunk van ilyenkor, főleg azokkal a keverékekkel, amiket használtunk, amik a kemények voltak. Nagyon küszködtem azzal, hogy hőmérsékleten tartsam őket.”

A harmadik helyen befutó George Russell hozzátette: „A Mercedes AMG biztonsági autójával nincs gondunk. Érdemes megjegyezni, hogy a Mercedes AMG mintegy 5 másodperccel gyorsabb, mint az Aston Martin biztonsági autója, ami elég jelentős.”

A bírálatok után az FIA részéről csütörtökön érkezett egy közlemény, ebben a szövetség azt írja, a Safety Car elsődleges feladata az, hogy biztonságban tudja a versenyzőket, illetve a pályán dolgozókat.

„Az FIA Forma-1-es biztonsági autójának tempójával kapcsolatban napvilágot látott vélemények kapcsán az FIA szeretné hangsúlyozni, hogy a Safety Car elsődleges funkciója természetesen nem a sebesség, hanem a versenyzők, sportbírók és tisztviselők biztonsága” – áll a kiadott kommünikében. „A biztonsági autós procedúra számos célt számításba vesz, függően az adott incidenstől, beleértve a ’mezőny összerázásának’ igényét, figyelembe véve a helyreállítást, a pálya törmelékektől való megtisztítását, a tempó pedig a pálya különféle részein zajló tevékenységek alapján kerül meghatározásra.”

„A biztonsági autó sebességét ezért alapvetően a versenyirányítás diktálja, és nem korlátozza a Safety Carok képességei, amik olyan nagyteljesítményű járművek, melyeket a világ két nap topgyártója szállít, és melyek úgy vannak felszerelve, hogy megbirkózzanak a változó pályafeltételekkel, és melyeket egy rendkívül tapasztalt sofőr és navigátor vezet.”

„A biztonsági autó sebességének az őt követő autók sebességére vonatkozó hatása másodlagos, hiszen ugyanolyan hatással van mindenkire, és mindig ők felelősek a biztonságos vezetésért autójuk és a pálya állapotának megfelelően.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!