Bár az ezüstnyilak idén sikeresen bezsebelték sorozatban hatodik világbajnoki címüket, a szezon második felében nem volt könnyű dolguk a jelentősen felerősödő Ferrari ellen.
Miközben az olaszok aerodinamikai hatékonyságukon is javítani tudtak, kiemelkedő motorerejük már az évad eleje óta megkérdőjelezhetetlen volt.
A Mercedes főnökét, Toto Wolffot nemrég arról kérdezték, tudna-e némi betekintést adni abba, pontosan milyen előnye is van a Ferrarinak a motorerőt tekintve.
„Változó. Volt olyan, hogy 50 lóerőnyi különbséget is láttunk. A tendencia pedig az, hogy ez emelkedik” – vallotta be Wolff.
A Mercedes számára kulcskérdés, hogy kiderítse, miben rejlik a Ferrari ereje, Wolff pedig úgy gondolja, megvannak a szükséges válaszaik ahhoz, hogy 2020-ra felzárkózzanak a motorteljesítményt tekintve.
„Ha elvégezzük a szükséges intézkedéseket, ismét kiegyensúlyozott versengés lehet az erőforrás területén” – fogalmazott, majd hozzátette, a Hondára is érdemes odafigyelniük, a japánok ugyanis jelentős fejlődést értek el idén.
„Pályáról pályára változik a különbség” – mondta Wolff a Honda-motorok teljesítményéről a Mercedeséhez viszonyítva.
„Mexikóban szerintem még némi előnyben is voltak az időmérőn. De az a tengerszint feletti magasság miatt volt. A mi kialakításunk nem erre van optimalizálva.”
Friss hír egyébként, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégi Brazil Nagydíj előtt újabb technikai direktívát juttatott el a csapatokhoz, melyben a hűtőrendszerben lévő folyadékok égéstérben való használatát tiltotta meg.