Orosz Nagydíj

Mercedes: A pénteki tempó alapján Verstappen a favorit

BARCELONA, SPAIN - AUGUST 15: Third placed qualifier Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and pole position qualifier Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talk in the Drivers Press Conference during qualifying for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 15, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Fotó: Red Bull Racing
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint a pénteki tempó alapján Max Verstappen várhatja favoritként a vasárnapi Spanyol Nagydíjat.

A holland versenyző a 3. helyről kezdi majd meg a barcelonai futamot, miután a Mercedesek Lewis Hamilton vezetésével kibérelték az első rajtsort.

Verstappen viszont a múlt hétvégi 70. évforduló Nagydíján is győzni tudott, miközben mindkét Mercedes küszködött a gumikezeléssel.

Bár a holland az időmérőn 7 tizedmásodperccel alulmaradt az ezüstnyilakkal szemben, Wolff szerint a pénteki versenytempó azt sugallja, a Red Bull igazán erős lehet holnap.

„Az egyetlen hasonlóság Silverstone és Barcelona között az a környezeti- és pályahőmérséklet” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, utalva arra, hogy ezúttal nem szenvednek a gumik hólyagosodásától.

„A pálya maga teljesen más, szóval nem számítunk ugyanolyan hólyagosodásra, mint Silverstone-ban. Viszont jelentősebb lesz a degradáció és a túlmelegedés.”

„Úgy gondolom, hogy a Red Bull nagyon jól boldogul ilyen körülmények között. Viszont szerintem az a munka, amit elvégeztünk a hét során, illetve a tegnapi edzések után, igazán jó volt a részünkről. Javultunk, és ez a legfontosabb.”

„Remélem, hogy megdolgoztathatjuk majd őt. Maxra határozottan úgy kell tekintenünk, mint a favoritra – a pénteki hosszú etapok alapján.”

A legutóbbi versenyen Verstappenék egy alternatív taktikával gyűrték le a Mercedeseket: a holland a keményebb gumikkal rajtolt, ezúttal azonban az élmezőnyből mindenki a lágy abroncsokkal vág neki a futamnak.

„Végül senki sem döntött úgy, hogy a közepesekkel rajtol, mert a lágy keverék egészen jó guminak tűnik” – magyarázta Wolff.

„Nem jelentene olyan nagy előnyt, ha az ember nem a lágyakkal rajtolna, hacsak nem vagy a top 10-en kívül.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS