A holland versenyző a 3. helyről kezdi majd meg a barcelonai futamot, miután a Mercedesek Lewis Hamilton vezetésével kibérelték az első rajtsort.
Verstappen viszont a múlt hétvégi 70. évforduló Nagydíján is győzni tudott, miközben mindkét Mercedes küszködött a gumikezeléssel.
Bár a holland az időmérőn 7 tizedmásodperccel alulmaradt az ezüstnyilakkal szemben, Wolff szerint a pénteki versenytempó azt sugallja, a Red Bull igazán erős lehet holnap.
„Az egyetlen hasonlóság Silverstone és Barcelona között az a környezeti- és pályahőmérséklet” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, utalva arra, hogy ezúttal nem szenvednek a gumik hólyagosodásától.
„A pálya maga teljesen más, szóval nem számítunk ugyanolyan hólyagosodásra, mint Silverstone-ban. Viszont jelentősebb lesz a degradáció és a túlmelegedés.”
„Úgy gondolom, hogy a Red Bull nagyon jól boldogul ilyen körülmények között. Viszont szerintem az a munka, amit elvégeztünk a hét során, illetve a tegnapi edzések után, igazán jó volt a részünkről. Javultunk, és ez a legfontosabb.”
„Remélem, hogy megdolgoztathatjuk majd őt. Maxra határozottan úgy kell tekintenünk, mint a favoritra – a pénteki hosszú etapok alapján.”
A legutóbbi versenyen Verstappenék egy alternatív taktikával gyűrték le a Mercedeseket: a holland a keményebb gumikkal rajtolt, ezúttal azonban az élmezőnyből mindenki a lágy abroncsokkal vág neki a futamnak.
„Végül senki sem döntött úgy, hogy a közepesekkel rajtol, mert a lágy keverék egészen jó guminak tűnik” – magyarázta Wolff.
„Nem jelentene olyan nagy előnyt, ha az ember nem a lágyakkal rajtolna, hacsak nem vagy a top 10-en kívül.”