A monte-carlói hétvégén előbb Lewis Hamilton, később pedig Sergio Perez versenyautójának padlólemezét is alaposan szemügyre vehették a riválisok, miután mindketten balesetet szenvedtek, versenyautójukat pedig daruk segítségével emelték ki a versenypályáról. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ki is fejezte nemtetszését a történtekkel kapcsolatban, a német istálló mérnökigazgatója, Andrew Shovlin szerint azonban a Red Bullnál talán dühösebbek a történtek miatt.
„Gyanítom, ők idegesebbek amiatt, hogy az autójukat a levegőbe emelték, mint mi” – idézi a szakember szavait a RacingNews365.com című internetes portál.
Shovlin azt mondja, a Red Bull padlólemezéről készült fotókat alaposan kielemzik majd a rivális csapatok.
„Évekkel ezelőtt, amikor a súlyelosztás bárhol lehetett 48% és 43% között, egy kicsit nagyobb figyelmet fordítottunk arra, hogy lehet a tömegközéppont, ha felemeltek egy autót. Manapság már a szabályok is nagyon szűk kereteket szabnak ezen a téren.”
„A mostani szabályokkal a legfontosabb elemek azok, amiket általán nem láthatunk, szóval a csapatok alaposan szemügyre veszik ezeket a fotókat, Monaco pedig remek alkalom az ilyen felvételek elkészítésére.”
Az Aston Martin teljesítményigazgatója, Tom McCullough eközben arról beszélt, a Red Bull kopólemeze információkat szolgáltat arról, hogy az RB19-es hogyan bánik a bukkanókkal.
„Nyilvánvalóan készültek nagyszerű fotók! Sokan ott voltak, szóval meggyőződésem, hogy az aerodinamikusok alaposan szemügyre veszik majd azokat az autókat, amiket felemeltek” – fogalmazott. „Szerencsére a miénket nem emelték még fel. Próbáljuk is ehhez tartani magunkat.”
„Az aerodinamikusok soha nem akarják megmutatni ezt. Sokat lehet már abból is tanulni, hogy hogyan kopik a kopólemez. Lehet tanulni abból, hogy mi érintkezik az aszfalttal. Sok nagyon izgatott aerodinamikus van a bokszutcában, akik ezekre kíváncsiak.”