A Mercedesnek bőven akadtak nehézségei a háromnapos bahreini gyakorlás során: az első tesztnap felét egy váltóprobléma miatt lényegében elveszítették, versenyzőik, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas pedig sokat küszködtek a W12-es versenyautó hátsó stabilitásával.
Bár a német istállónak utóbbi tekintetében sikerült előrelépnie, és egy meglehetősen sima zárónapot produkált vasárnap, a csapatnál úgy érzik, jelenleg lemaradásban vannak.
Lewis Hamilton az 5. legjobb időt érte el tegnap, az élen végző Max Verstappennél több mint 1 másodperccel volt lassabb.
Bár a Red Bullnál állítják, nem ők a favoritok a 2021-es idényre, a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin azt mondja, a gyűjtött adatok azt mutatják, lemaradásban vannak a riválisukhoz képest.
„Ismét egy olyan napot zártunk, mely során a megbízhatóság rendben volt, és teljesíteni tudtuk a tervezett programunkat” – mondta a szakember a bahreini zárónap után.
„Valtteri hosszú etapokat teljesített és a beállításokon dolgozott délelőtt, Lewis pedig hosszú etapokat, illetve időmérő-szimulációkat is teljesített délután.”
„Az autó egyensúlyával sikerült egy kis előrelépést tenni több üzemanyag mellett, és az autó kiszámíthatóbb volt, de az adatokból – amiket az elmúlt néhány napban gyűjtöttünk – az látszik, hogy a versenytempót tekintve nem vagyunk olyan gyorsak, mint a Red Bull.”
„A kevesebb üzemanyag mellett elvégzett munka során zavarosabb képet kaptunk, itt nem sikerült eleget gyorsulni, és meg kell vizsgálnunk a metódusainkat is, mivel a tempót tekintve túl sok autó volt előttünk.”
„Voltak problémáink az elmúlt években is a tempóval a téli teszteken, és sikerült az első verseny előtt kiváló fejlődést elérni. Ezúttal viszont nagyon nehéz dolgunk lesz. Hamarosan ugyanis visszatérünk a pályára a versenyre, szóval van egy megtervezett programunk, hogy megpróbáljuk megérteni a problémáinkat. Minden követ megmozgatunk, hogy növeljük a sebességet a következő 10 napban.”
A Mercedes az utolsó tesztnapon a hosszú etapos beállításokra fókuszált Bottasszal, míg Hamilton délután időmérő-szimulációkat is futott. A brit autójára azonban hiába kerültek fel a leglágyabb, C5-ös gumikeverékek, nem tudta megközelíteni Verstappen tempóját – legalábbis látszólag.
„Sikerült előrelépnünk vasárnap, de sehol sem vagyunk ahhoz képest, ahol lenni szeretnénk” – mondta a hétszeres világbajnok.
„Nem tudok kiemelni egy konkrét területet – egyszerűen azt érzem, hogy globálisan fejlődnünk kell a kört tekintve.”