Költségplafon-ügy

Mercedes: Az új motorgyártók is magasra tudják majd tenni a lécet!

Nem kétséges, hogy óriási kihívás vár azokra a motorgyártókra, melyek 2026-tól kezdődően kívánnak erőforrásokat szállítani a Forma-1-ben, a Red Bullnál azonban optimistán várják az új érát. A Mercedesnél mindeközben azt mondják, számolni kell azzal, hogy az új gyártók képesek lesznek megszorongatni a jelenlegieket.

Az energiaital-gyárosok még tavaly kezdték el felépíteni motorrészlegüket Milton Keynes-ben, ahol az idei nyári szünet előtt már sikeresen be is indították az első aggregátot. Miután a 2026-tól érvényes motorszabályokat nemrég hivatalosan is megerősítették, a Belga Nagydíj előtt az Audi is bejelentette, megérkezik a Forma-1 – feltehetően a Sauber partnereként.

Az újonnan érkezőkre, így a Red Bull Powertrainsre és az Audira óriási kihívások várnak – erről beszélt nemrég Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója is.

„Úgy gondolom, ez egy igazán komoly kihívás – az alapján, amit látok, mivel az én szakterületemen kívül esik. Én inkább az idei bajnokságra fókuszálok, de nem kétséges, hogy óriási kihívás, főleg akkor, ha a nulláról kezdi az ember” – fogalmazott. „Mindent elkezdenek a helyükre rakni, látni, ahogy összeállnak az épületek, a próbapadok. Látjuk, hogy mennyi emberük van most. Óriási kihívás.”

„Ezen a területen a tanulási görbe nagyon meredek, az alkatrészek előkészítési ideje viszont rendkívül hosszú. És aztán meg kell próbálniuk felzárkózni azokra, akik több tapasztalattal rendelkeznek – a jelenlegi motorgyártókra –, és meg kell próbálniuk legyőzni őket. Nagy kihívás, és szerintem menni is fog nekik az alapján, amit a vágy és a motiváció tekintetében látok, illetve ismerve szakembereink minőségét a csapaton belül.”

A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin azt mondja, azok, akik csatlakoznak a Forma-1-hez motorszállítóként, pontosan tudják, milyen kihívásokkal állnak szemben, ezért képesek lehetnek arra is, hogy megszorongassák a jelenlegi gyártókat.

„Azt gondolom, azok a vállalatok, melyekről szó van, az Audi és a Red Bull Powertrains, pontosan tudják, milyen kihívásokkal állnak szemben” – magyarázta a szakember. „Szóval számíthatunk arra, hogy megfelelő tudással és forrásokkal rendelkeznek, és pontosan tudják, mennyire nehéz lesz.”

„Ha a mi szempontunkból nézzük, idén a Ferrarinak van a legerősebb motorja, de talán nem a legmegbízhatóbb. De a léc nagyon-nagyon magasan lesz, akár egy újonnan érkező gyártó, akár egy meglévő helyezi is magasra. És olyan keményen fogunk dolgozni, amennyire csak tudunk, hogy megbizonyosodjunk arról, mi is ott leszünk köztük!”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Mercedes: Az új motorgyártók is magasra tudják majd tenni a lécet!
McLaren: A szezon utolsó köréig eltarthat a harc az Alpine-nal
Binotto: Ha jobban sikerül a rajt, nyertünk volna Szingapúrban
Az Aston Martint is meglepte, hogy szabályszegéssel vádolják

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!