A német istálló eredetileg Imolában szerette volna pályára vinni idei első jelentősebb fejlesztési csomagját, a verseny törlése miatt azonban erre végül Monte-Carlóban került sor. Az új oldalszekrényeket, első felfüggesztést és padlólemezt magában foglaló csomag jól vizsgázott a hercegség utcáin, Toto Wolff csapatfőnök ugyanakkor elismerte, sok mindent nem tudtak tanulni a fejlesztésekről.
A Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai pálya viszont kiváló terep lesz arra, hogy kiértékeljék az autóra felkerült új elemeket, így a Mercedesre mindenképpen egy rendkívül fontos hétvége vár.
„Mindig kihívás, amikor leesik az eső egy verseny közepén, a csapat pedig kiválóan kezelte ezt Monacóban” – nyilatkozta az osztrák szakember. „Jó döntéseket hoztunk és sok pontot gyűjtöttünk. A fejlesztéseket lehetetlen kiértékelni egy olyan pályán, mint a monacói, de legalább nem voltak problémás újításaink.”
„Most jöhet Barcelona, Spanyolországban pedig lehetőségünk lesz arra, hogy megszilárdítsunk egy új alapot a W14-essel. Ez egy olyan pálya, amit remekül ismerünk, habár az utolsó lassító eltávolítása révén gyorsabb lesz majd a kör. Sokféle kanyartípus található rajta, mely remek lehetőséget kínál arra, hogy tanuljunk az új csomagról.”
A Mercedes-főnök ugyanakkor ismét hangsúlyozta, csodát nem várnak az újításoktól: „A teljesítményben nem számítunk nagy változásra, de reméljük, hogy egy stabilabb platform áll majd rendelkezésünkre.”
Wolff megerősítette azt is, a csapat tartalékosa, Mick Schumacher jövő héten, a versenyt követő gumiteszten kipróbálhatja majd a csapat idei autóját.
„A versenyhétvégét követően Mick is megízlelheti majd a W14-est a Pirelli gumitesztjének második napján. Nagyszerű munkát végzett eddig a csapattal, keményen dolgozott a szimulátorban, és nagyon értékes dolgokat tett hozzá a munkánkhoz a versenypályán. Várjuk már, hogy a pályán is lehetőséget adjunk neki, biztosan segíteni fogja őt tartalékversenyzői szerepkörében.”