Mercedes: Egy erőgép nem lehet túl környezetbarát

A Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Norbert Haug úgy gondolja, hogy a technológiának sokkal fontosabbnak kell lennie a zöld arculatnál, mikor véglegesítik a 2013-ban életbe lépő motorformulát, viszont a szabályok kialakításakor előtérbe kell helyezni a kiscsapatokat.


A Mercedes-Benz Motorsport igazgatója, Norbert Haug úgy gondolja, hogy a technológiának sokkal fontosabbnak kell lennie a zöld arculatnál, mikor véglegesítik a 2013-ban életbe lépő motorformulát, viszont a szabályok kialakításakor előtérbe kell helyezni a kiscsapatokat.

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, 2013-ban teljesen új motorok kerülnek bevezetésre a Forma-1-ben, melyek költséghatékonyabbak, és zöldebbek lesznek, azonban Haug figyelmeztetett, hogy továbbra is a technológiának kell a legfontosabbnak lennie.

„A Forma-1-ben az a lenyűgöző, hogy gyors, hangos, és a határokat feszegeti” – mondta a német szakember. „Beszélhetünk a környezetbarát kezdeményezésekről, de továbbra is a technológiának kell vezérelnie a Forma-1-et.”

„Ha egy (Boeing) 747-es repülőgéppel Európából Japánba utazik az ember, akkor sokkal több üzemanyagot éget el, mint amennyit mi egy teljes forma-1-es szezonban elhasználunk. Éppen ezért a teljes képet kell néznünk.”

„Észben kell tartanunk, hogy a lehető legtisztább autókat építjük. A motorok kisebbek lesznek 2013-ban, mert a fogyasztást lejjebb kell szorítani, ahogy a károsanyag-kibocsátást is.”

“Viszont azt nem gondolhatjuk, hogy egy 700 lóerős motorral ellátott autó lesz a legzöldebb, mert ez nem helyes.”

Haug azt is elmondta, hogy mivel a sportágnak szüksége van a független kiscsapatokra, az új motorformula kialakítása és véglegesítése során sokkal inkább a kicsikre, mintsem a nagyokra kell majd odafigyelni.

„Úgy gondolom, hogy most a legjobb csapatok vannak a sportban, és az mindenképpen jó dolog, hogy az autók terén is változatos a mezőny, de támogatnunk kell a független konstruktőröket, és egy ennek megfelelő tervvel kell rendelkeznünk” – folytatta.

„Szükségünk van a független gyártókra, ahogy a Ferrarira is. Egy megfelelő egyensúlyt és megoldást kell találnunk, hogy a Forma-1-et továbbra is a technológia vezérelje. Nagyon pozitívak az érzéseim a folyamattal kapcsolatban, és ezt közösen érhetjük el.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS