Hamiltont a szocsi verseny kétszer 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, mivel két szabálytalan rajtgyakorlatot is elvégzett a futamot megelőzően.
Andrew Shovlin nemrég elárulta, azt még ők sem látták a csapatnál, hogy Hamilton hol végezte el az első rajtpróbát, csak a második alkalomra lettek figyelmesek, akkor pedig már tudták, bajba kerülhetnek.
A szakember most egy interjúban elárulta, mi is történt pontosan az incidensek során.
„Bizonyos helyeken van egy fehér felfestés az aszfalton, és ebben a kockában kell elvégezni a rajtgyakorlatot. Más helyeken egy általános hely van kijelölve” – mondta Shovlin.
„Gyakran, ha túl sok gumi van felhordva az aszfaltra, a rajtgyakorlat nem lesz reprezentatív a tapadás szempontjából. A versenyzők – mint ahogy a mérnökök is – azt akarják, hogy hasonló legyen a tapadási szint, mint amilyen majd lesz a rajtrácson.”
„Lewis megkérdezte tőlünk, hogy mehet-e egy kicsit kijjebb. Azt nem vettük észre, milyen messze fog menni. Csak próbált olyan aszfaltot találni, mint ami jobban hasonlít arra, milyennel a rajtnál szembesül majd.”
„Az elsőt nem láttuk, csak a másodiknál gondoltuk azt, hogy ’ez nem fog tetszeni nekik’. Nem gondoltuk, hogy veszélyes volt. És mivel a versenyigazgatói jegyzet úgy fogalmazott, hogy a bokszkijárat után, a jobb oldalon kell elvégezni, azt gondoltuk, hogy talán félreérthető volt, így csak egy kis letolást kapunk. De amikor láttuk az autó helyzetét, nem lepett meg bennünket, hogy nem tetszett nekik.”
Shovlin hozzátette, jó eséllyel egy rivális csapat hívta fel az FIA figyelmét a szabályszegésre.
„Nem kétséges, hogy lehettek csapatok, akik ugyanúgy kiszúrták, mint ahogy az FIA, vagy a stewardok maguk. Nem tudom.”