Az eredeti tervek szerint a motorszabályok csak 2026-ban alakulnának át jelentősebb mértékben, az elmúlt időszakban azonban a csapatok egyeztetéseket folytattak annak érdekében, hogy az új motorformula már egy évvel korábban, 2025-ben bemutatkozzon.
A jelenlegi, V6-os, turbóval szerelt hibrid erőforrások 2014 óta vannak jelen a Forma-1-ben, a résztvevők azonban azt szeretnék, ha a jövőben egy egyszerűbb, de leginkább olcsóbb technológiát használhatnának a száguldó cirkuszban.
„Még nincsenek meg a 2026-os erőforrásokra vonatkozó szabályok, de szerintem mindannyian látjuk, mi történik a világban” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Meg kell tennünk mindent, hogy előrehozzuk azokat 2025-re, és minden motorgyártó egyetért ezzel a törekvéssel. Azt gondolom, 2025 megvalósítható lenne. A kérdés csak az, tényleg akarunk-e ilyen korán új szabályokat, és a párhuzamos fejlesztést a jelenlegi erőforrások, illetve az újak tekintetében. És ezért kell, hogy befagyasszák a fejlesztéseket.”
A motorfejlesztések befagyasztására főleg a Red Bull törekszik, jelenlegi motorpartnerük, a Honda ugyanis a 2021-es szezon végén kivonul az F1-ből. Az osztrák istálló viszont továbbra is használná a japánok motorjait.
A Ferrari csapatát irányító Mattia Binotto szerint is jó lenne, ha 2026-ról 2025-re hoznák előre az új motorformula bevezetését.
„Szerintem az F1 számára is fontos volna, hogy a 2026-os motorszabályokat már 2025-ben bevezessük. Valahogy követnünk kell az autóipar trendjeit, és megbizonyosodni arról, hogy mi, az F1 platformként szolgálunk az innovációhoz.”
„Így pedig a fejlesztéseket is be lehetne fagyasztani 2022-re. 2023-ról volt szó, és most nyilván előrébb lehetne hozni mindent egy évvel.”