Toszkán Nagydíj

Mercedes: Először fordult elő ilyen, megoldást kell találnunk!

2020 70th Anniversary Grand Prix, Friday - LAT Images Lewis Hamilton Mercedes
Fotó: Mercedes
A Mercedes Forma-1-es csapatának főmérnöke, Andrew Shovlin azt mondja, „bolondok” lennének, ha nem számítanának arra, hogy a hétvégi Spanyol Nagydíjon is hasonló gumigondjaik lesznek, mint legutóbb, Silverstone-ban.

A német istálló magabiztosan szerepelt a 70. évforduló Nagydíjának időmérő edzésén, hiszen versenyzői kibérelték az első rajtsort, a futamon azonban végül alulmaradt Max Verstappennel és a Red Bull-lal szemben.

Fontos megemlíteni, hogy az első silverstone-i versenyen tapasztalt gumigondok után a Pirelli úgy döntött, változtat a minimum guminyomás értékén, ráadásul eggyel lágyabb abroncsokat használhattak a csapatok a legutóbbi versenyen, mint egy héttel előtte.

Mindez nagyban hozzájárulhatott ahhoz a nagy hőség mellett, hogy a Mercedes sokat szenvedett az abroncsokkal.

Andrew Shovlin, a Mercedes főmérnöke azt mondta, nem zárhatják ki, hogy Spanyolországban is problémák lesznek az abroncsokkal.

„Szerintem bolondok lennénk, ha azt mondanánk, nem lesznek hasonló gondjaink

újra, és ezek nem fognak megismétlődni Spanyolországban” – mondta a szakember.

„Megoldásokat kell találnunk, és ha sikerül előrelépnünk ezen a héten a problémák megértését illetően, és kiderül, hogy ezért voltunk sokkal gyengébbek a többieknél, akkor szeretném azt mondani, hogy Spanyolországra megoldjuk a helyzetet.”

„De nem kétséges, hogy Spanyolország kemény lesz. Spanyolország után pedig Spa következik, egy újabb energikus pálya, ahol szintén jöhet a hólyagosodás jelensége. A teljesítményt tekintve arra fókuszálunk, hogy hogyan tudnánk hűteni a gumikat, hogyan tudnánk elkerülni ezt a problémát.”

„Remélhetőleg nem találkozunk vele ismét, de szerintem Spanyolország remek erőpróba lesz, hogy vajon sikerült-e fejlődni ezen a téren.”

Shovlin kifejtette, a meglehetősen meleg idő Silverstone-ban megnehezítette Lewis Hamilton és Valtteri Bottas dolgát a hátsó abroncsok hűtését tekintve – ilyennel eddig nem találkozott az istálló.

„A hátsókkal kapcsolatos probléma a hőmérsékletből ered. A gumi közepe nagyon túlmelegszik. A probléma pedig az, hogyha felforrósodik, elkezd csúszkálni, és még több hőt generál, a nyomás pedig felmegy. Belekerülünk egy ördögi körbe, tapadást veszítünk, és egyre nehezebbé válik kontroll alatt tartani.”

„Meg kell vizsgálnunk, hogyan tudnánk javítani a hátsó gumikkal kapcsolatos problémán, meg kell értenünk, miért történik, mert először találkoztunk vele idén. Fontos, hogy legyen megoldásunk, ha egy újabb forró versenyre érkezünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS