Az olasz istálló tavaly egyértelműen előnyben volt a riválisokkal szemben az erőforrás teljesítményét tekintve, igaz, az egyenesbeli teljesítményhez a Ferrari szerint nagyban hozzájárult az is, hogy autójuk meglehetősen kis leszorítóerővel rendelkezett.
A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff elárulta, egyelőre nem tudja, hogyan állnak az olaszokhoz képest a motorteljesítményt tekintve.
„A tavalyi Ferrari-motor sokkal erősebb volt, idén viszont nemigen volt még lehetőségünk hasonlítgatni” – magyarázta a szakember.
„Csak egy versenyhétvégén, az időmérőn és a versenyen tudunk tiszta képet kapni a többiekről. És én soha nem vagyok optimista.”
„Fel kell vennünk a tempót, megbízhatónak kell mutatkoznunk, és erős és jól vezethető motorra lesz szükségünk. Remélem, sikerül elérnünk a céljainkat.”
„Viszont nem írnám le a Hondát és a Renault-t sem, szerintem gyakorlatilag most már az összes motorszállító egy szinten van.”
A Forma-1-es világbajnokság július első hétvégéjén, Ausztriában startol el: eddig 8 európai verseny dátumát jelentették be. Wolff azt mondja, rengeteg kihívással kell majd megküzdeniük idén.
„Példátlan naptár az idei, és lesznek kihívások” – mondta a szakember.
„A megbízhatóság kulcsfontosságú lesz, főleg az első versenyeken, hiszen gyakorlatilag az ausztráliai konténerekből vesszük elő az autókat, nem sok időnk volt tesztelni őket a próbapadon. Rengeteg munka vár majd ránk a versenypályán.”
„Nagyon pozitív hír az, hogy végre megvan a nyolcfutamos európai versenynaptár. Bízom abban, hogy hamarosan az utolsó, közel-keleti versenyeket is megerősítik, aztán majd meglátjuk, hogy hogyan alakul a helyzet a többi országban.”