A Mercedes-főnök meghallgatná Vettel magyarázatát

GP ARZEBAIJAN F1/2017
GP ARZEBAIJAN F1/2017 © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE), Sebastian Vettel, Ferrari,

Nem kíván pálcát törni Sebastian Vettel felett a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff mindaddig, amíg nem hallotta a német versenyző véleményét a vasárnapi Azeri Nagydíjon történtekkel kapcsolatban.

A Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője a bakui versenyen 10 másodperces stop-and-go-büntetést kapott, miután a biztonsági autó bentléte alatt szándékosan ráhúzta autóját Lewis Hamiltonéra.

Vettel azért tette mindezt, mert úgy gondolja, Hamilton szándékosan befékezett előtte – emiatt pedig össze is koccantak.

Hamilton az eset után azt mondta, Hamilton saját magát alázta meg ezzel a mozdulattal.

A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff már óvatosabban fogalmazott – ő szeretné megérteni, Vettel miért cselekedett úgy, ahogy.

Amikor a Motorsport.com című internetes lap arról kérdezte a szakembert, Vettel ezzel a viselkedéssel valóban megalázta-e saját magát, Wolff így válaszolt: „Megalázta-e magát ezzel a viselkedéssel? Hmm.”

„Tudják, az érzelmek magasra hágnak egy versenyautóban. A múltban is láttuk már, hogy amint lehajtják a sisakrostélyt, másképp szemlélik az eseményeket. Nem védeni akarom Sebastiant, de az egyetlen magyarázat számomra az, hogy azt gondolta, Lewis „féktesztelte” őt, pedig nem.”

„Az adatokból is láttuk, miközben a biztonsági autó 150 méterrel előrébb járt. Úgyhogy rosszul ítélte meg a dolgot. Majdhogynem elképzelhetetlennek tartom, hogy szándékosan ment neki. Szóval szeretnék személyesen beszélni vele ahelyett, hogy ítélkezem úgy, hogy nem is hallottam az ő véleményét.”

Hamiltont egyébként nemcsak Vettel viselkedése, hanem a büntetés mértéke is dühítette: a brit úgy véli, sokkal keményebben kellett volna szankcionálnia az FIA-nak.

„Ha egy versenyző szándékosan, idegből tesz valamit, akkor mérlegelni kell a büntetés súlyosságát” – mondta Wolff.

„Ő nyilván egy négyszeres világbajnok, és a Forma-1-ben példát állítunk a fiataloknak azzal kapcsolatban, hogy mit szabad, és mit nem. Nehezen értem a dolgot.”

Wolff ezzel együtt kifejtette, Hamilton teljes mértékben ártatlan volt az incidensben.

„Mindenekelőtt az élen álló diktálja a tempót. A biztonsági autó alig 150 méterrel volt előtte, és az első újraindításnál is látszott, hogy az első biztonsági autós vonal előtt majdnem utolérte a safety cart.”

„Az adatokat megnézve nem volt fékezés. Bement a kanyarba, elemelte a lábát a gázról, Sebastian pedig nekiment. Azt gondolom, Sebastian nem akart lemaradni az újraindításnál. De Lewis semmit nem csinált rosszul.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!