A múlt hétvégi Francia Nagydíjon Max Verstappen a Red Bull idei negyedik győzelmét szerezte, a pályán megelőzve a címvédő Lewis Hamiltont. Mindezt egy olyan pályán, ahol a Mercedes az elmúlt években dominálni tudott.
Le Castellet-ben Hamilton is megjegyezte, a Red Bull végsebessége igazán meggyőző, Toto Wolff pedig a verseny után azt találta mondani, a Red Bull és a Honda „óriási előrelépést tett az erőforrással”.
Erre reagálva Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, nem igazán érti, mire gondolnak a rivális csapatnál, hiszen a motorok teljesítményén év közben nem lehet fejlesztésekkel javítani. Wolff aztán később tisztázta, nem arra célzott, hogy a japánok így tettek volna.
A Red Bullnál azt mondják, meggyőző végsebességeiket az alacsony légellenállású hátsó szárnyaknak köszönhetik, a szombati időmérő edzés után pedig Max Verstappen is azt mondta, nincsenek egyértelmű előnyben a motorerőt tekintve.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szombat este újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak azt mondta, meglepődött azon, hogy a Red Bull ilyen határozottan tiltakozott megszólalásaik ellen.
„Azon gondolkodom, miért lett ez ekkora téma, amikor mindannyian tudjuk, hogy az erőforrásokat homologizálni kell” – fogalmazott Wolff.
„Nagyon meglepett, hogy a Red Bull folyamatosan ilyen hangosan tiltakozik az erőforrás-sztorival kapcsolatban. Ez egy kicsit furcsa.”
„A szabályok nagyon világosak. Homologizálva vannak a motorok, csak megbízhatósági fejlesztésekkel lehet előállni, ennyi. Nyilván vannak bizonyos dolgok, amiket meg lehet oldani, de adottak a zsetonok, amiket fel kell használni, ennyi.”
„Szóval nem kellene semmiféle motorelőnynek lennie.”