Hamilton egyedüliként kapta meg a közepes keverékű gumikat, amikor Charles Leclerc balesete miatt beküldték a biztonsági autót Monte-Carlóban.
Sokáig úgy tűnt, a brit nem is tud végigmenni a lágyabb vegyülettel, ám végül eljutott a kockás zászlóig, sőt, Max Verstappen támadásait visszaverve megnyerte a szezon hatodik versenyét.
„Nemrég beszéltem Jamesszel [Vowles – a Mercedes stratégája], és nyilvánvalóan rossz döntés volt” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Úgy gondoltuk, kibírja a gumi a végéig, de nem így volt. Lewis megmentett bennünket – a vezetése megmentett minket. Olyasvalami történt, amit gondosan ki kell elemeznünk.”
Amikor a Mercedesnél kihívták Hamiltont a bokszba, a mérnökök azt gondolták, a közepes keverék könnyedén kibírja a futam végéig, ám a gumik hamar elkezdtek szemcsésedni.
„Úgy kalkuláltuk, hogy a közepes kibírja, ha a 15., vagy 16. körben cserélünk – persze megfelelő gumikezeléssel. És mivel az élen voltunk, elég egyértelmű taktikának tűnt. Még csak nem is éreztük úgy, hogy necces, de a 20. körben rá kellett jönnünk, hogy a bal első elkezdett szemcsésedni, Lewis pedig elkezdett panaszkodni rájuk, és a szemcsésedés következménye alulkormányzottság lett. Teljesen világos volt, hogy nagyon-nagyon nehéz lesz így elmenni a végéig.”
„Szóval volt némi egyeztetés arról, hogy a gumi kibír-e még 40 kört, aztán emlékeztettek rá, hogy az 20 kör egy normál pályán, szóval nyugodjak le egy kicsit! De mindenki tudta, hogy nagyon necces lesz, és 20 körrel a vége előtt már semmi futófelület nem maradt a gumin, a lassú kanyarokban pedig óriási volt az alulkormányzottság. A Loewsben lehetett is látni, hogy az autó alig akart elfordulni!”