Verstappen vs. Ocon

Mercedes: Hónapokba telne kifejleszteni a Ferrari megoldását

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
A Mercedes Forma-1-es csapatának hónapokba telne kifejleszteni egy olyan első szárnyat, mint amilyennel a Ferrari előrukkolt az előszezoni teszteken – a németek azonban nyitottak a koncepcióra, hogy kiderítsék, riválisuk megoldása jobban működik-e.

A 2019-es idényre változtak a technikai szabályok, főleg az első szárnyakat tekintve. Ennek legfőbb oka leginkább az volt, hogy szerették volna, ha a versenyautók könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig megnövekedjen az előzések száma a versenyeken.

Miközben a legtöbb csapat – köztük a Mercedes és a Red Bull – tradicionálisabbnak számító tervezéssel állt elő, a Ferrari és az Alfa Romeo valami egészen mással kísérletezik, a szárnyak elemei ugyanis kifelé, a véglapok felé lejtenek.

A Ferrari remek formában kezdte a téli teszteket, miközben a Mercedesnél bevallották, bőven akadtak gondjaik.

Toto Wolff, a világbajnok csapat főnöke azt mondja, megtanulták az évek során, hogy magukra kell összpontosítaniuk, ugyanakkor nem zárhatják ki annak lehetőségét, hogy valamely riválisuk jobb megoldással rukkolt elő.

„Nyitottnak kell lennünk. Nekünk mindig más volt a tervezési filozófiánk, mint a többi csapaté” – mondta a szakember.

„Hosszabb az autónk is, mint a többi csapaté. Soha nem használtunk például megemelt hátsó tengelyt, ellentétben néhány csapattal. Nem azért van ez, mert azt gondoljuk, hogy a mi koncepciónk minden tekintetben tökélyre fejlesztett, csupán úgy hisszük, hogy az erőforrás beépítése szempontjából ez a legjobb megoldás.”

„Az új szabályváltozások miatt azonban nyitottnak kell lenni azokra a megoldásokra, amiket a többiek alkalmaznak. Ha pedig valami jobban működik… Jelenleg minden csapat azt lesi, a többiek mit raktak fel az autóikra, és aztán kipróbálják maguk is.”

Arra a kérdésre, hogy a Mercedes átáll-e a Ferrari megoldására, Wolff így felelt: „Az ilyen dolgokat nem lehet egyik napról a másikra elvégezni. Ha azon gondolkodunk, hogy megváltoztatjuk az autónk aerodinamikai koncepcióját, az nem napok vagy hetek, hanem hónapok kérdése.”

Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya

Hasonlóképp nyilatkozott egyébként a Renault technikai igazgatója, Nick Chester is.

„Ha úgy döntünk, hogy rossz utat választottunk, és teljesen más szárnykoncepció felé kell elindulnunk, az nem lesz könnyű” – mondta a szakember a Motorsport.com című lapnak.

„Felraknánk az autóra, aztán rá kellene jönnünk, hogy hosszú utat kell még megtennünk vele. Fejlesztenénk pár hónapig, mire működne, szóval nem lenne könnyű váltani. Pláne nem a totális ellenkezőjére.”

 

Kapcsolódó cikkek

Tovább tanulmányozza a Ferrari autóját a Mercedes

Tovább folytatja a Ferrari aerodinamikai koncepciójának feltérképezését és kiértékelését a Mercedes csapata, habár a német istálló magabiztos győzelmet szerzett az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.

Friss hírek