Friss hírek

Mercedes: Jobban megszenvedtük a szabályváltoztatásokat, mint a Red Bull

BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 26: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Mercedes GP Executive Director Toto Wolff talk in the Paddock during practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 26, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
A 2021-es Forma-1-es aerodinamikai szabályváltoztatások miatt esett vissza a Mercedes teljesítménye – állítja a csapatfőnök, Toto Wolff, aki szerint ezeket az új regulákat éppen azért alkották így, hogy alakítsanak az erősorrenden.

A Mercedest már a bahreini teszteken is problémák hátráltatták, valamint az autó kezelhetőségével is gondjaik akadtak, így a mezőny tagjai közül ők tették meg a legkevesebb kört. A világbajnok istálló azonban sokat dolgozott az elmúlt két hétben, a versenyzők szerint mindent megtettek annak érdekében, hogy javítsanak a gondjaikon.

A Bahreini Nagydíj első szabadedzésén Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, majd Valtteri Bottas, a Mercedes pilótája követte őt a 2. helyen, 3 tizedmásodperccel lemaradva a Red Bulltól. A második gyakorláson Lewis Hamilton volt a gyorsabb Mercedes, ő 2 tizedmásodperccel maradt el Verstappen leggyorsabb köridejétől, ezzel a 3. helyen zárt Lando Norris, a McLaren fiatal pilótája mögött. 

Toto Wolff szerint egyértelmű, hogy a szabályokat azért módosították így, hogy az ő lendületüket egy kicsit visszahúzzák – azonban szerinte ezzel nincs probléma, igyekeznek minél gyorsabban felzárkózni, illetve javítani a problémás területeken. 

„Biztos vagyok benne, hogy kimondottan azért alakították így, hogy változtassanak az erősorrenden” – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak. „De ezt tudjuk. Tudtuk, hogy az alacsony hátsó hasmagasság nagyobb hátrányt jelent, mintha magas lenne, de ez nagy kihívás számunkra. Ezt szeretjük – örülünk a versenynek. Arról szól a dolog, hogy a lehető legjobbat nyújtsuk anélkül, hogy panaszkodnánk.

„Először is, nem gondolom, hogy a hasmagasság az egyetlen dolog, ami miatt szenvedünk – új gumik vannak, amikkel 2021-ben versenyzünk, és még nem is kezdtük el a szezont. De az elemzésünk azt mutatja, hogy a magas hasmagasságú koncepcióval kevesebb leszorítóerőt veszítenek, mint az alacsonnyal.”

„Az elmúlt évben nem tudtuk reprodukálni azt a koncepciót, amivel a Red Bull és néhány más csapat versenyzett. Ez fizikailag lehetetlen – nem lehetett a mi felfüggesztésünket használni és úgy beállítani, ahogy a Red Bull. Szóval a legjobbat kell kihoznunk ebből, és arra kell ráhangolnunk az autónkat, amink van.

Wolff úgy gondolja, így is nagy küzdelem várható a Red Bull és a Mercedes között – és a Forma-1-nek jelenleg éppen erre van szüksége. A csapatfőnök hozzátette, a McLarent sem szabad figyelmen kívül hagyniuk, akik idén újra a Mercedes erőforrásait használják. 

„Ha úgy is tűnt, hogy a korábbi autót továbbhozhatjuk, szerintem a szabályváltoztatásokat jobban megszenvedtük, mint azok, akiknek az autója a magas hátsó hasmagasságra épült. És a Red Bull ezt a koncepciót követi sok éve. Így nekünk nehezebb visszahozni az elveszített leszorítóerő egy részét. De amit eddig láttam, az alapján remélem, hogy nagyon kemény küzdelem lesz köztünk. Ezt akarják a szurkolók is látni, és mi is ezt szeretnénk.”

„A Red Bull félelmetes csapat, nagyon keményen nyomják. Négy bajnoki címet nyertek, mielőtt bejöttek a hibrid-motorok, és nem kétség, hogy ők a legerősebb ellenfeleink. De a McLarennek is nagyon jó erőforrása van – szóval őket sem szabad figyelmen kívül hagynunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!