A jelenlegi motorszabályok 2014 óta vannak érvényben a Forma-1-ben, az eredeti tervek szerint pedig 2026-ban változnának a regulák – az ezzel kapcsolatos egyeztetések már most folyamatban vannak.
A Forma-1 vezetősége, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a motorgyártók arra törekednek, hogy egy megfelelő egyensúlyt találjanak a hibrid hajtás, illetve a belső égésű technológia között, emellett pedig a fenntartható üzemanyagok használata is előtérbe kerül.
Az új szabályok megalkotásakor pedig nagy hangsúlyt kell fektetni a költségekre – mondja Toto Wolff.
„Az egyeztetés nagyon jó volt. Egyike a pozitívumoknak. Érdekes, hogy merre tart az autóipar, hiszen minden az elektromos mobilitás irányába fejlődik, ugyanakkor viszont van egy új szemlélet a belső égésű motorokra vonatkozóan is, illetve ezt kombinálva az elektromos hajtással” – fogalmazott a Mercedes-főnök.
„Úgy hiszem, figyelnünk kell a költségekre. Egy teljesen új erőforrás kifejlesztésébe nem kellene belevágnunk. Tudjuk, hogy hibát követtünk el 2011-ben és 2012-ben, amikor egy rendkívül szofisztikált, ugyanakkor nagyon hatékony erőforrást alkottunk meg, de nagyon komplex lett.”
„Ahogy a dolgok állnak, szerintem annak kombinációja kell, ami ma van – egy belső égésű motor, hozzáadva a hibrid energiát és erőt, hogy jobb arány legyen a fenntartható energia-meghajtás, valamint a hagyományos belső égésű motorok között.”
Wolff kifejtette, a motorprogram költségei, valamint a fenntartható üzemanyagok használata nagyon fontos összetevők a Mercedes számára.
„Nem gondolom, hogy az egyszerűsítésről szól a dolog, sokkal inkább arról, hogy megpróbálunk nem elszállni a költségekkel. És eltekintve a még inkább elektromos komponensektől, illetve a potenciálisan nagyobb és erőteljesebb akkumulátoroktól, határozottan a fenntartható üzemanyagoké a jövő.”
A Mercedes egyébként a hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta dominál a Forma-1-ben: a csapat sorozatban 7 egyéni és 7 konstruktőri világbajnoki címet szerzett eddig.