Mercedes: Mostantól nem lesz éveken át tartó dominancia a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Mercedes: Mostantól nem lesz éveken át tartó dominancia a Forma-1-ben

HIRDETÉS
A Mercedes csapatát irányító Toto Wolff szerint nem jelent majd előnyt számukra 2022-ben az, hogy korábban leálltak a tavalyi modell fejlesztésével, mint riválisuk, a Red Bull. A szakember elárulta azt is, tavaly a téli teszteken döbbentek rá, a padlólemezre vonatkozó regulák változása milyen érzékenyen érintette őket.
2021 Monaco Grand Prix, Sunday - LAT Images Lewis Hamilton Mercedes

A Mercedes hátrányból kezdte meg a 2021-es idényt, ám végül a szezon során kiélezett küzdelmet vívott a Red Bull-lal a végső győzelemért. Bár Lewis Hamilton végül alulmaradt Max Verstappennel szemben, a Mercedes ismét a legjobb csapat lett, sorozatban nyolcadszor.

Toto Wolff a minap az Auto Motor und Sport című német szaklapnak adott hosszabb interjút, ebben természetesen arról is megkérdezték, hogyan lehetséges az, hogy fel tudtak javulni a bajnokság második felére, miközben a Red Bull jóval tovább fejlesztette aktuális versenyautóját.

„Nekünk sikerült jobban megértenünk az autót” – mondta Wolff. „Jobban be tudtuk lőni a beállításokat, és kisebb mértékű volt a gumikopás. Ez a versenyeredményekben is megmutatkozott.”

Arra a kérdésre, hogy a Mercedes mérnökei a szezon mely pontján tudták jobban megérteni a W12-es modellt, a csapatfőnök így felelt: „Austinban, ahol tévedtünk, majd Brazíliában.”

Wolff beszélt arról is, a 2021-es idény előtt abban bíztak, kompenzálni tudják majd azt a leszorítóerő-veszteséget, amit a padlólemezre vonatkozó új szabályok okoztak.

„Úgy véltük, hogy megbirkózunk a hátsó kerekek előtt, a padlólemezbe ejtett bevágással. Azt gondoltuk, azzal az előnnyel, amivel 2020-ban rendelkeztünk, kompenzálni tudjuk mindezt. Egyfajta kihívásnak tekintettük. De rosszul ítéltük meg. A teszteken már láttuk, mennyire visszaestünk. Úgy gondolom, 1 másodpercet veszítettünk.”

Bár a padlólemezre ejtett vágást leszámítva a technikai szabályok a 2020-as idényt követően nem sokat változtak a tavalyi évre, a csapatok két fejlesztési zsetont elkölthettek autóik bizonyos területeire. A Mercedes azonban végül nem élt ezzel a lehetőséggel.

„Nem használtunk fel zsetont. Egy új orrkúpot szerettünk volna, de a költségplafon miatt máshol használtuk fel a forrásainkat” – magyarázta Wolff, majd említést tett a szezon második felében felmerült motorgondokról is.

„Nem a motor miatt veszítettük el a világbajnokságot, de az igaz, hogy a 8 év alatt először voltak ilyen problémáink. Kezdetben csak egy rossz gyártási folyamatból származó alkatrészt érintett. De aztán kifejlődött, a motorok pedig több teljesítményt veszítettek élettartamuk előrehaladtával, mint korábban.”

Hirdetés

A hibrid motorok 2014-es bevezetése óta a Mercedes dominált a Forma-1-ben, ám voltak olyan évek, amikor a Ferrari komoly ellenfélnek bizonyult. Wolff szerint az olasz istállóval más jellegű küzdelmet folytattak, mint tavaly, a Red Bull-lal.

„A Ferrarinál a motor adta az erőt. Akkor tudtuk, hogy úgy tudjuk legyőzni őket, ha sikerül ledolgoznunk a hátrányt az egyenesekben. És a Ferrari többet is hibázott. A Red Bullnál nyílt ütésváltások voltak, mintha két boxoló pofozta volna egymást.”

A 2022-es szezonra jelentősen megváltoztak a Forma-1 szabályai, így a versenyautók is gyökeresen átalakulnak. Egy új éra kezdete pedig mindig lehetőséget kínál a csapatoknak a felzárkózásra, mint ahogy benne van a pakliban az is, hogy egy istálló visszaesik.

„Azt gondolom, a költségvetési plafon sok mindent összhangba hoz majd. Ha valaki talál egy kiskaput, és előnyre tesz szert, mindenki lemásolja a megoldását. Az autók nagyon hasonlóak lesznek” – fogalmazott Wolff. „Az első évben még lehetnek különbségek, de aztán kiegyenlítődik a dolog. Nem lesz többé olyan csapat, mely egy másodperccel előrébb lesz.”

A tavalyi szezon során a Mercedes előbb leállt aktuális versenyautójának fejlesztésével, mint ellenfele, a Red Bull, Wolff azonban nem gondolja úgy, hogy ez nagyon előny lesz majd számukra idén.

„Tavaly is ezt hittük. Aztán megváltoztak a szabályok, és eltűnt az előnyünk. A 2022-es autók fejlesztési görbéje jelenleg annyira meredeken emelkedik, hogy nem lehet megjósolni, ki fogja jobban és okosabban csinálni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Mercedes: Mostantól nem lesz éveken át tartó dominancia a Forma-1-ben
Furcsa távozás: Nem lemondott, kirúgták az F1-es versenyigazgatót!
Szezonnyitó show-t szervez 2025-re a Forma-1
Perez mégis Verstappen csapattársa marad jövőre?
Most érkezett: Távozik posztjáról az F1-es versenyigazgató!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!