A japán gyártó ugyan 2021 végén kivonul a Forma-1-ből, a Red Bull azonban minden követ megmozgat annak érdekében, hogy az ezt követő időszakban is a Honda motorjait használják.
Ehhez viszont elengedhetetlen volna, hogy befagyasszák a motorfejlesztéseket 2022-től, hogy az energiaital-gyárosok saját maguknak készíthessék el a Honda-motorokat a már meglévő tervek alapján.
Toto Wolff szerint nem véletlen, hogy a Red Bull szeretné tovább használni a Honda V6-osait, hiszen a japánok rengeteget javítottak azon az elmúlt időszakban, ráadásul további fejlesztések várhatóan motorfronton.
„A Red Bull nemcsak egy versenycsapat, egy nagyon sikeres versenycsapat, hanem egy mérnöki vállalat is” – mondta Wolff.
„Úgy tűnik, a Honda remek munkát végzett az erőforrás fejlesztésével. Van néhány remek dolog érkezőben, és jövőre azért még itt lesznek, beleadnak mindent, hogy sikeres bajnokságot zárjanak.”
„Ezért gondolom azt, hogy a Red Bull nagyon sikeres lehet a Honda szellemi tulajdonának használatával és fejlesztésével. De aztán – középtávon – mindannyian újítani fogunk, elkezdünk egy új motorkoncepción dolgozni, amit már 2024-ben, vagy 2025-ben be lehet vezetni.”
„Véleményem szerint nemigen lennének hajlandóak arra, hogy újra ügyfélcsapat legyenek. Őszintén hiszem, hogy a Honda nagyon jó munkát végzett, és olyan teljesítmény van érkezőben, ami önbizalmat ad a Red Bullnak. Ugyanakkor viszont megértem, hogy nem akarnak költekezési háborúba bocsátkozni a többi motorgyártóval a motorok fejlesztését tekintve.”
Wolff arról már korábban beszélt, hogy a Mercedes támogatná a motorfejlesztések befagyasztását – noha a Ferrari és a Renault jelezte, ők mindenképpen ellene voksolnak majd.
„Egy abszolút értelmes javaslat ez, amit támogatni szeretnék. Szerintem a Red Bull egy rendkívül fontos brand a Forma-1 számára, és meg kell tennünk mindent, amit csak lehet, hogy megtartsuk két csapatukat a Forma-1-ben, és segítsük őket annak lehetőségével, hogy gyakorlatilag gyári státuszban maradjanak.”