A múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon az FIA egy technikai direktíva keretében reagált a Red Bull Racing kérelmére, miszerint az energiaital-gyárosok azt szerették volna, ha a testület tiszta vizet önt a pohárba az üzemanyag-átfolyás szabályozásával kapcsolatban – azt gyanították ugyanis, a Ferrari az ezzel való trükközéssel tett szert olyan kimagasló motorerőre idén.
Az FIA által kiküldött direktíva leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron.
A technikai direktíva emellett kiemeli: minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.
Az austini versenyhétvégén aztán a Ferrari autóinak végsebessége már nem is volt olyan erős, mint a korábbi versenyeken, Mattia Binotto csapatfőnök viszont erre azt mondta, azért, mert eltérő módon egyensúlyoztak a végsebesség és a légellenállás tekintetében.
A maranellóiak emellett leszögezték, nem csaltak eddig sem, az újonnan kiadott direktíva miatt pedig semmit sem kellett változtatniuk erőforrásokon.
A Mercedes főnöke, Toto Wolff azt mondja, ha egy csapat az üzemanyag-áramlással trükközik, azzal nem szürke zónákat, kiskapukat játszik ki, hanem súlyosan megszegi a szabályokat.
„Ha valaki azt csinálja, amit a technikai direktívában megtiltanak, az tisztességtelen játék” – mondta a szakember.
„És ahogy a technikai direktíva ki van alakítva, komoly szabályszegésről beszélnénk ebben az esetben, szóval nincs még értelme sem beszélni esetleges szürke zónákról.”
Wolff említést tett arról, a Ferrari csomagja eltérő számokat mutatott múlt hétvégén, Austinban.
„Nemrég beszéltünk az adatokról, és a sebességgörbéjük másképp nézett ki, mint a legutóbbi versenyeken. Hogy ez a technikai direktívának, vagy másnak köszönhető-e, azt nyilvánvalóan nem tudom, hiszen nincs rálátásunk arra, amit a Ferrari csinál.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner hozzátette, ők és partnerük, a Honda kénytelen lett volna kifejleszteni egy ilyen rendszert, ha azt megengedné a szabályozás.
„A technikai direktíva nagyon világos. Szerintem nem azt mondja, hogy bárki is csinál bármit, de ha mégis, akkor az nyilvánvalóan illegális” – fogalmazott.
„Az erőforrás egy hihetetlenül komplex masina úgy a hardver, mint a szoftver szempontjából, és az általunk kért állásfoglalás egy sztenderd formula, ami folyamatosan zajlik a csapatok és az FIA között. Szóval mindig jó tisztán látni, mielőtt erőforrásokat pazarlunk.”