Friss hírek

Mercedes: Változni fog a versenyautónk DNS-e 2023-ra

Változni fog a Mercedes versenyautójának DNS-e a 2023-as Forma-1-es idényre, miközben a csapat folyamatosan igyekszik megoldani az idei problémákat. Toto Wolff szerint nagy hasznukra lesz az is, hogy jövőre több időt tölthetnek majd el a szélcsatornában, mint közvetlen riválisaik.

A sorozatban megnyert világbajnoki címek után a Mercedes számára küszködéssel indult a 2022-es szezon, az új technikai szabályok szerint kifejlesztett, W13-as kódjelű versenyautója ugyanis képtelen volt felvenni a versenyt a Red Bull és a Ferrari betontorpedóival. A Mercedes a szezon előrehaladtával persze sokat fejlődött, az autó kiismerésével pedig fokozatosan oldotta meg a problémákat. A csapat a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon vetette be idei utolsó fejlesztési csomagját, hiszen már kőkeményen a 2023-as versenygépen dolgozik.

„Az autó DNS-e változni fog jövőre, ez egyértelmű” – mondta Wolff. „Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az autó külseje nagyon eltérően fog kinézni. De, ami az autó DNS-ének a része, az autó architektúrája változni fog jövőre.”

Hirdetés
 

A Mercedes a szezon elején sokat küszködött a W13-as pattogásával, ezért képtelen volt optimálisan működtetni azt. A szezon egészéről elmondható volt, hogy az egyenesekben nemigen tudták tartani a lépést az ellenfelekkel.

„Azt hiszem, nyitott DRS-nél 35 km/h-val gyorsabbak nálunk. Ha mi vagyunk hátul, 22 km/h-val vagyunk gyorsabbak a hátsó egyenesben. Szóval nagyon-nagyon messziről jött” – mondta Lewis Hamilton, akit vasárnap, Austinban meglehetősen könnyen előzött meg Max Verstappen a hajrában. „De még DRS nélkül is 8 km/h-val jobbak nálunk, szóval rengeteg időt veszítettünk az egyenesekben – körönként legalább 4 tizedet. Szóval a következő évi autóval javítanunk kell ezen.”

Toto Wolff csapatfőnök rámutatott arra is, ha az idei szezont a 3. helyen zárják a konstruktőrök versenyében, 14 százalékkal több időt tölthetnek majd el a szélcsatornában, mint a Red Bull.

„Ebből a szempontból ez jelentős hátrány volt, hiszen 2021-ben mi voltunk az élen álló csapat, és mi nyertük a konstruktőri bajnokságot. Szóval a 2022-es szezon első feléig 18 hónapon át 7 százalékkal kevesebb időt tudtunk eltölteni a szélcsatornában, mint amennyit a Red Bull, és sokkal kevesebbet, mint a Ferrari. Most viszont fordul a kocka” – magyarázta Wolff.

„A Red Bullhoz mérten 14 százalékkal jut nekünk több idő, ha a 3. helyen végzünk, és pontosan ezért lettek kitalálva ezek a szabályok, így lehetőségünk lehet a Red Bull és a Ferrari előnyének visszaszerzésére.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Mercedes: Változni fog a versenyautónk DNS-e 2023-ra
Beváltak az új szabályok, jóval több előzés volt idén az F1-ben
Ocon csalódottan figyelte Alonso néhány kritikáját
Sajtóhír: Binotto önként távozik a Ferrari csapatfőnöki posztjáról!
10 éve intett búcsút az F1-nek Michael Schumacher
Schumacherrel egy abu dhabi hotel előcsarnokában közölték kirúgását

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!