Mi történt idén a Forma-1-ben? - F1VILÁG.HU

Mi történt idén a Forma-1-ben?

HIRDETÉS

Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb szezonján vagyunk túl, melyet sajnos a borányok csúnyán beárnyékoltak. Végül aztán Kimi Raikkönen ünnepelhetett..

Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb szezonján vagyunk túl, melyet sajnos a borányok csúnyán beárnyékoltak. Végül aztán Kimi Raikkönen ünnepelhetett..

Végérvényesen lezárult az 58. Forma-1-es világbajnoki sorozat. Az elmúlt évek egyik legizgalmasabb végső összecsapásán vagyunk túl. Kimi Raikkönen személyében egy új világbajnokot avathattunk a szezonzáró Brazil Nagydíjon. A finn egyetlen ponttal előzte meg két riválisát, a bajnokságban mindvégig az első két helyen álló Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót.

Nem csak a pályán való küzdelem miatt volt izgalmakban gazdag évünk, sajnálatos módon azon kívül is bőven akad esemény, amit meg kell megemlítenünk.

Kezdjük rögtön az elejével, amikor még mindenki derülátóan tekintett a jövőbe.

Idén a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher nélkül vágott neki a mezőny a 2007-es bajnokságnak. Helyét Kimi Raikkönen vette át, aki ezt megelőzően hosszú évekig a McLaren Mercedes színeiben versenyzett. A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso a McLarennél folytatat pályafutását, ahol új kihívásokat keresett. A wokingi istálló tehát fennállása során először kezdett idényt teljesen új pilótapárossal, Alonso csapattársa ugyanis az újonc Hamilton lett. A spanyol versenyző korábbi csapata, a bajnoki címvédőként induló Renault a finn Heikki Kovalainent szerződtette le Giancarlo Fisichella mellé.

A McLarenhez hasonlóan gumiszállító és főszponzorváltáson esett át a Renault is, míg Alonso új istállója elhalászta a Ferrari mellől a Vodafone-t, a Renault az ING pénzügyi vállalattal kötött nagyszabású szeződét. Ami a gumiszállítókat illeti, a Michelin kivonulása után a japán Bridgestone látta el az összes csapatot abroncsokkal.

A BMW felállása nem változott, a tapasztalt Nick Heidfeld és a tavalyi idény közben bemutatkozó Robert Kubica az idén is szépen gyűjtögette a pontokat. A japán gyárak sem változtattak felállásukon, a Toyota a mezőnyben egyedüliként változatlan maradt mindenben, míg a Hondánál is a gumiváltás volt az egyetlen technikai módosítás. A Toyota partnert váltott, és a Williams istállót látta el erőforrásaival az idei szezonban.

Kép a cikkhez: Mi történt idén a Forma-1-ben?

Az idei évben 17 futam került megrendezésre, eggyel kevesebb, mint tavaly. A versenynaptárból kikerült a San Marinói- és az Európai Nagydíj, míg a belga futam ismét helyet kapott. A San Marinói Nagydíjjal az átépítés alatt álló Imolától búcsút kellett vennünk, de az Európa GP helyszíne, a Nürburgring a menetrendben maradt, itt rendezték meg ugyanis a Német Nagydijat. Japánban történt még helyszínváltozás. Suzuka szerződése lejárt, így az idei futamot már Fujiban rendezték meg, ahol 1977-ben volt legutóbb Forma-1-es verseny.

Visszatérve az idei gumiszabályokhoz, a Bridgestone egyedüli beszállítóként bejelentette: nem fejleszti az abroncsokat, hanem négyféle keveréket szállít az idei évben, melyek közül előre kijelölt kettőt kell majd használniuk a csapatoknak a versenyeken.

A motorok fejlesztését is befagyasztották egészen 2010-ig – amit, mint a héten kiderült, 2018-ig meghosszabbított a Motorsport Világtanács. Továbbra is érvényes volt a szabály, miszerint egy motornak két versenyhétvégét kell kibírnia.

Hirdetés

Az időmérő edzés menete maradt a régi, kieséses szisztéma, három, egyenként tizenöt perces etappal.

Az idei évben a figyelem középpontjában Lewis Hamilton állt, akitől mindenki azt várta, hogy a Forma-1 történetének legfiatalabb és egyben első újonc bajnokává avanzsáljon. A másik nagy esélyesnek tartott versenyző Fernando Alonso volt, akinek idén a címvédés lett volna a feladata. A két ferraris pilótát szintén árgus szemek követték, hiszen hamar kiderült, hogy a McLaren Mercedes mellett velük is számolni kell a 2007-es esztendőben.

Az idény első fele mondhatni csendben, botránymentesen telt, ám a Monacói Nagydíjat követően a McLarennél valami kezdett megváltozni. Alonso nyerte a futamot, őt szorosan követte Lewis Hamilton, aki a versenyt követően azt állította, hogy csapata nem hagyta őt nyerni. A Magyar Nagydíj után pedig elszabadultak az indulatok, és a kémbotrány még rátett egy lapáttal. A csapatot megfosztották az összes bajnoki pontjától, és 100 millió dolláros büntetéssel sújtották.

Kép a cikkhez: Mi történt idén a Forma-1-ben?

Ez a herce-hurca sem a csapaton belüli kommunikációnak, sem pedig a sportnak nem tett jót. Ezek után Alonso és a McLaren kapcsolata egyre csak rosszabodott, és ezen a hiányos kommunikáció, valamint a korábbi nézeteltérések sem segítettek.

A Ferrari eközben Raikkönennel és Massával egyetemben senkitől sem zavartatva a feladatára koncentrálhatott. Míg a finn versenyző a Japán Nagydíjat követően jelentős ponthátrányra tett szert, addig a McLaren vezetése lassan kezdte biztosra venni Hamilton végső győzelmét. A kocka azonban hamrosan megfordult, és az utolsó előtti versenyen elkövetett hatalmas baki, illetve a szezonzárón fellépett problémák miatt Raikkönen került előnybe. Nevető harmadikként megnyerte az idei világbajnokságot. Mögötte a második és harmadik helyet a McLaren duója zsebelte be.

Az idei világbajnokság azonban nem csak a Ferrari és McLaren párharcáról szólt, hanem a kisebb csapatok küzdelmeiről is.

A Honda a 2007-es idényt csúnyán elbukta, hiszen az év elejétől kezdve gyengélkedett, a szezon közepén pedig bejelentette: teljes erejével a jövő évre koncentrál. A BMW egyenletes tempót diktált, és már az idény elején tudni lehetett, a német-svájci alakulat lesz a mezőny harmadik legerősebb résztvevője. A Renault gyenge szereplése nem várt fejtörést okozott a csapatnak, hiszen miután az elmúlt két évben dominált Alonsóval, idén csak a középmezőnnyel csatázhatott.

A Spyker Adrian Sutillal megmutatta, egy relatíve gyenge technikával megáldott csapatnál is sokat ér a motivált versenyző. A Williams Toyotánál Nico Rosberg volt az, aki az időmérő edzésen rendre elverte csapattársát, Alex Wurz-ot, akit aztán az utolsó futamon Nakajima váltott.

A Red Bull és fiókcsapata a Torro Rosso is hozta a megszokott formáját, bár a Red Bullnál többször előfordultak technikai problémák. A Super Aguri Satóval és Davidsonnal is villantott egyszer-kétszer, bár ez még a többszöri pontszerzéshez sem bizonyult elégnek.

A Toyota már évek óta szenved. Évről évre azt igérik, hogy összeszedik magukat, és dobogóra esélyes autót építenek. Ez azonban idáig csak igéret maradt.

Összességében egy izgalmakban gazdag szezonon vagyunk túl, amit sajnálatos módon beárnyékoltak a botrányok. Reménykedjünk, hogy ez változni fog 2008-ban, és nem a pályán kívüli események kerülnek az újságok címlapjaira…

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!