A maranellói gárda remek formában vágott neki a 2022-es idénynek, négy verseny után pedig vezeti az összetett pontversenyt, és pilótája, Charles Leclerc is élen áll a versenyzői tabellán. A Ferrari viszont a legutóbbi, imolai hétvégén alulmaradt a Red Bull-lal szemben, mely csapatnak sikerült felülkerekednie azokon a műszaki problémákon, melyek az idény elején hátráltatták.
A Red Bull ugyanakkor több újítást is pályára vitt Imolában, miközben a Ferrari változatlan autóval állt rajthoz idei első hazai versenyén. Az olaszok pedig a jövő hétvégi Miami Nagydíjra sem terveznek komoly újításokat, az autó leszorítóerő-konfigurációján azonban változtatni fognak a vadonatúj pálya tempós vonalvezetése miatt. Mivel a Red Bull a végsebességek tekintetében eddig jobbnak bizonyult a Ferrarinál, Mattia Binotto szerint fontos, hogy jól működjön ez a csomagjuk.
Amikor a szakembert arról kérdezték, a soron következő hétvégén lesznek-e jelentős fejlesztések a Ferrari F1-75-ös modelljén, így felelt: „Nem, nem jön Miamiban a nagy csomag. De azért lesz pár új elem az autón. Miami ugyanis egy nagysebességű pálya az eddigiekhez képest, ami tehát a leszorítóerőt illeti, egy kicsit más megoldást használunk majd, mint eddig. Remélhetőleg egy igazán hatékony leszorítóerő-szinttel érkezünk meg Miamiba, nagyon bízunk ebben. De tudjuk azt is, hogy a Red Bull közepes- és kis leszoítóerőt biztosító csomagja kiváló, és versenyképesek lesznek” – magyarázta a szakember. „Egy teljesen új pálya, egy új kihívás vár ránk, igazán érdekes, és kíváncsian várom már, hogy ott legyünk.”
Binotto beszélt arról is, a csapat továbbra is dolgozik azon, hogy enyhítse a delfinezés jelenségét, mely a Scuderia számára is komoly fejtörést okoz.
„Még mindig dolgozunk a delfinezésen, ami igazán látványos. Kétségkívül nagyobb mértékben jelen van nálunk, mint a Red Bullnál, és van még potenciál a teljesítmény tekintetében, szóval meg kell próbálnunk kihozni ezt.”
A Red Bull és a Ferrari autója a nyers teljesítmény tekintetében közel azonos szinten képviselt Imolában, a legnagyobb különbség pedig eddig a végsebességben mutatkozott. Az idény legelején a Ferrari jobb volt a kigyorsításokon és a lassú, illetve közepesen gyors kanyarokban, miközben a Red Bull RB18-asa a tempós fordulókban, és az egyenesek végén dominált. Binotto szerint ugyanakkor elkezdett konvergálódni az autók teljesítménye, a Red Bull ugyanis elkezdte növelni autója leszorítóerejét, hogy ne veszítsen annyit a kanyarokban.
„Ha Dzsiddát nézzük, ott egyértelmű, hogy sokkal gyorsabbak voltak. Ha Bahreint veszem alapul, a DRS-hatás nagyon erőteljes volt, és igazán jelentős volt az, ahogy elkaptak bennünket az egyenesekben. Ha viszont Ausztráliát nézzük, azt gondolom, feltettek az autóra némi leszorítóerőt, és a két autó tempója nagyon hasonló volt. A hátsó szárnyukat elnézve kétségkívül növelték a leszorítóerőt. És azt gondolom, amikor hasonló szárnyakat használunk, akkor meglehetősen azonos sebességre vagyunk képesek. Szóval nem gondolom, hogy olyan nagy különbség van ezen a téren.”
„Tudjuk, hogy tudunk javítani a szárnyainkon, hogy hatékonyabbá tegyük őket, de nem számítok arra, hogy ez kérdés lesz bizonyos pályákon. Kétségkívül lesznek közepes, illetve alacsony leszorítóerőt biztosító új szárnyaink a következő versenyeken, ha szükséges. Igazából kompromisszum kérdése az egész, olyan kompromisszumot kell kötni, melyről úgy hiszed, hogy a legjobb megoldás nemcsak az időmérős köridő, de a versenytempó és a gumik degradációja szempontjából.”
„Voltak versenyek, melyeken véleményem szerint jól választottunk. Dzsiddában pedig talán az ő megoldásuk bizonyult helyesnek – illetve, fogalmazzunk úgy, hogy pár kör erejéig. De szerintem ez nagyszerű: a különféle megoldások, eltérő beállítások és döntések csak még látványosabbá teszik a versenyt.”