Az első, barcelonai tesztnapokon nyújtott formájuk alapján kezdett el a közvélemény győzelemre is esélyes csapatként beszélni a McLarenről, Bahreinbe érkezve azonban ez a kép rohamtempóban omlott össze, elsősorban azáltal, hogy a múlt heti itteni teszten komoly fékhűtési gondok és Ricciardo koronavírus miatti kidőlése okán nem tudták teljesíteni a kitűzött programjukat. Norris szerint azonban könnyen megmagyarázható, hogy miből fakad a csapat váratlan visszaesése, amely a tavalyi évvel ellentétben idén éppen a lassú kanyarokkal tűzdelt pályákat nem szereti.
„Ezt csak a pálya típusa teszi, ilyen egyszerű” – mondta Norris. „Lehet, hogy korábban egy kicsit jobbnak mutattuk magunkat, mint amilyenek vagyunk, vagy mások nem mutatták magukat olyan jónak, mint amilyenek. Barcelonában inkább gyors és közepesen gyors kanyarok vannak, itt pedig inkább lassú kanyarok, mi pedig ezekben szenvedünk nagyon. Azok, akik a barcelonai után a bahreini eredményeinkre pillantanak, meglepődhettek, de számunkra ez nem jelentett újdonságot. Persze nem a 13. helyen szeretnék lenni, hanem a Q3-ban, de egyszerűen jelenleg nem tartunk ott.”
A McLaren technikai igazgatója, James Key szerint azért jóval árnyaltabb a kép annál, amit Norris lefestett, és őt bizony meglepte az itt látott gyengélkedés.
„Barcelona még pozitívan alakult számunkra, de az egy olyan pálya, amely kihangsúlyozta a jelenlegi erősségeinket. Itt viszont meglepett minket az eredmény. Persze hátrányból érkeztünk, hiszen nem tudtunk rendesen tesztelni a múlt héten a fékproblémák miatt” – kezdte a helyzet részletezését Key.
„Tudtuk, hogy kicsi a mozgásterünk az első fékek hűtésével, de itt egyszerűen elszálltak az értékek olyan szintre, amire nem is számítottunk. Ennek kijavítása pedig sok időt vett igénybe. Ez azt is jelentette, hogy sokat álltunk a garázsban az autóval, hiszen gondoskodni akartunk arról, hogy a hőmérsékletek csökkenjenek és az autó megbízhatóan működjön. Így pedig semennyire nem is tudtuk ráhangolni az autót a bahreini versenyhétvégére.”
A szakember egyébként kifejezetten jó véleménnyel van az MCL36-os modell képességeiről, ami szerinte csak egy tényezőnek van híján, az viszont kulcsfontosságú a jó teljesítményhez.
„Maga az autó egy olyan platform, ami jól működik. Mechanikailag rendben van. Aerodinamikailag azt csinálja, amit kell neki. A versenyzők sem szembesülnek olyan szélsőségekkel a balanszot illetően, mint az elmúlt években. Szóval e tekintetben sokkal következetesebben reagál. Amire szükségünk van, az több mechanikai és aerodinamikai tapadás. Ez a probléma pedig kevésbé mutatkozott meg Barcelonában, ahol a kanyarok jellege jobban illeszkedett az autónkhoz, mint az ittenieké” – mutatott rá Key.