Minden elemében megújul a Ferrari F1-ese 2025-re - F1VILÁG.HU

Minden elemében megújul a Ferrari F1-ese 2025-re

HIRDETÉS
MInden tekintetben megújul a Ferrari Forma-1-es autója az idei évre, a vadonatúj versenygép összeszerelését pedig olasz sajtóhírek szerint már megkezdték Maranellóban.
Charles Leclerc, garage
HIRDETÉS

A csapat új, 677-es projektnéven futó versenyautója Diego Ioverno irányítása mellett készül. Az új modell, amelyet Lewis Hamilton és Charles Leclerc vezet majd, a tervezési alapoktól fogva teljesen új koncepciót képvisel a 2024-es SF-24-eshez képest, amely az előző szezonban 2. helyen zárt a konstruktőri világbajnokságban, öt futamgyőzelemmel. Fred Vasseur csapatfőnök nemrég kiemelte: „A 677-es egyetlen eleme sem egyezik meg az SF-24-esével.”

Az autó első prototípusa már sikeresen átesett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által előírt törésteszten, és hamarosan készen áll a debütálásra.

A 677-es projekt fejlesztése Enrico Cardile irányítása alatt kezdődött el, mielőtt az olasz mérnök távozott volna az Aston Martinhoz. Az új modell fejlesztésében kulcsszerepet játszott Diego Tondi (aerodinamika), Fabio Montecchi (alváztervezés) és Marco Adurno (járműteljesítmény). A mérnöki csapat számos koncepcionális változtatást eszközölt, például meghosszabbították a karosszéria első részét, hogy az oldalsó légbeömlők távolabb kerüljenek az első kerekektől. A 3600 mm-ben maximalizált tengelytáv elérése érdekében rövidebb karbonvázas sebességváltót használnak, amely lehetővé teszi a tömegközéppont ideálisabb elosztását.

Az autó jelentős változáson megy keresztül a felfüggesztési rendszer tekintetében is. A Ferrari először alkalmazza az első tengelynél a vonórudas megoldást, amely alacsonyabb súlypontot biztosít. Ez a változtatás Loic Serra, a csapat új francia technikai igazgatójának jóváhagyásával történt, aki 2024 októberében csatlakozott a csapathoz. Serra korábban a Mercedesnél dolgozott, és jelenleg nemcsak a 2026-os modell fejlesztésére összpontosít, hanem jelentős mértékben hozzájárult a Ferrari 677-es projektnéven futó autójának tervezéséhez is.

A Pirelli 2025-re tervezett új abroncsaihoz való alkalmazkodás szintén központi szerepet kapott a fejlesztések során. Serra tapasztalataira támaszkodva a Ferrari új csillapítókat és torziós rudakat alkalmazott, amelyek célja, hogy a gumik hőmérsékletét optimálisan kezeljék mind a versenykörök, mind az időmérők során. Az SF-24-es egyik fő gyengesége, a gyenge kvalifikációs teljesítmény jelentős hátrányt jelentett, különösen az abroncsok ideális üzemi hőmérsékletének elérésében. Az új fejlesztésekkel a Ferrari reméli, hogy jelentősen javítani tudja az időmérős és versenytempót egyaránt.

Az új versenyautó bemutatóját február 19-én, egy nappal a csapatok közös londoni prezentációja után tartják majd, és várhatóan már aznap pályára is viszik Fioranóban.

John Elkann, a Ferrari elnöke egyértelmű célt tűzött ki: a csapatnak javítania kell a 2024-es eredményeken, és mindkét világbajnoki címért harcolnia kell. A 677-es már most óriási várakozásokat generál, és a Scuderia reményei szerint az új autó meghatározó tényező lesz a 2025-ös szezonban Charles Leclerc-rel és Lewis Hamiltonnal.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!